Vesivärimaalaus MONET’N LUMPEISTA JA TAIDE-EVENT

TUTKI TAITEILIJA CLAUDE MONET’A

Claude Monet’n kuuluisimpia aiheita ovat lumpeet. Hän oli ranskalainen taidemaalari, joka oli ranskalaisen impressionismin perustajia. Monet maalasi  havaintojaan luonnosta ja sovelsi niitä varsinkin ulkoilmamaalaukseen.

INNOSTAVA MONET-TAIDETUNTI ELOKUVATEATTERISSA

Kotikoululainen kävi katsomassa taide-eventin elokuvateatterissa: ”Taideaarteita maailmalta: Monet’n lumpeet”. Tutustu traileriin tästä.  Event oli niin vaikuttava ja inspiroiva, että lapsi halusi heti kotona tutkia lisää Monet’n taidetta. Hän luki ja ihasteli suurta Monet’n taidekirjaa, tunnisti siitä innoissaan taide-eventissä näkemiään teoksia ja kertoi niistä silmät loistaen koko perheelle. Erityisen ihastunut hän oli siitä ajatuksesta, että Monet oli itse ohjannut veden joesta omaan puutarhaansa lummelampiaan varten. Puutarhan kauneus teki koululaiseen suuren vaikutuksen.

OMA VERSIO KUULUISASTA LUMME-MAALAUKSESTA

Koululainen halusi päästä itse maalaamaan veden ja valon leikkiä sekä lumpeita. Hän  toteutti oman upean impressionistisen vesivärimaalauksensa. Taideteos laitettiin esille ja hän esitteli sitä ylpeänä kertoen asiantuntevasti Monet’n teoksista sekä verraten niitä yksityiskohtaisesti omaansa. Hän muisti elokuvasta kaiken pienintä yksityiskohtaa myöten.

KOTIKOULULAISEN OMA VERSIO CLAUDE MONET’N  KUULUISASTA LUMME-MAALAUKSESTA

Taide-eventistä  kotikoululainen kertoi seuraavaa: ”Tuntui kuin olisi itse katsomassa niitä hienoja maalauksia, kun sai nähdä ne elokuvateatterissa.” Dokumentti esitteli Monet’n mestariteoksia Pariisin Musée de l’Orangeriesta, Musée Marmottan Monet’sta ja Musée d’Orsaysta sekä Givernysta. Dokumentti oli kuvattu eri puolilla Eurooppaa paikoissa, joissa Monet maalasi. Elokuva oli myös kotikoululaisen oppimista ajatellen katsaus historian tapahtumiin ja sen ajan kulttuuriin.

Näitä ihania ja inspiroivia taide-eventejä on mahdollista nähdä esimerkiksi Van Goghista ja Cauguinista. Suosittelemme niitä lämpimästi niiden voimauttavan vaikutuksen vuoksi!

Tutustu tästä millainen on kotikoulupäivämme

Tutustu tästä mitä tarvitaan opettamiseen kotikoulussa