Kotikoulun ystävänpäivä: Voimauttavat sanat-kortit ILMAISEKSI

Voimauttava kotikoulu jakaa joka päivä ILMAISTA OPPIMATERIAALIA, ota tästä omasi! Rakkautta tai välittämistä voi osoittaa ihan joka päivä, ihan tavallisessa arjessa. Ei tarvitse olla ravintolaillallisia tai ihmeellistä showta tai elokuvailtaa, jotta voi osoittaa toiselle ihmiselle rakkautta. YSTÄVÄNPÄIVÄN kunniaksi jaamme ihanat Voimauttavat sanat-kortit ILMAISEKSI, jotka Voimauttava kotikoulu on laatinut TUKEMAAN kotikoulun arkea. Lahjoita parempi arki perheellesi voimauttavien sanojen kautta. Nappaa ILMAINEN OPPIMATERIAALI käyttöösi!

VOIMAUTTAVAT SANAT

Pienet teot, voimauttavat sanat ja aika ovat asioita, joita toinen ihminen arvostaa. Paras lahja ystävänpäivänä ovat voimauttavat ja rohkaisevat sanat. Sanoilla luot myönteistä ilmapiiriä ja levität iloa ympärillesi.

Leikkaa nämä ihanat Voimauttavat sanat-kortit, ja ojenna niitä perheenjäsenille ja ystäville. Kortit ovat monikäyttöisiä: niitä voi käyttää kirjanmerkkeinä, niistä voi tehdä rannekkeita liimaamalla päät yhteen tai vain ripustaa ilmoitustaululle motivoiviksi tsemppi-korteiksi kotikoululaista varten.

Tässä alla on ensin valmiita Voimauttavat sanat-kortteja ja toisessa linkissä on samat kortit tyhjinä, joihin kotikoululainen voi itse kirjoittaa omia voimauttavia sanoja:

Voimauttavat sanat-kortit

Voimauttavat sanat-kortit TYHJÄT

VOIMAUTTAVA YSTÄVÄNPÄIVÄ – JULISTE

Mikä mahtava tapa onkaan aloittaa koulupäivä laittamalla esille tämä ihana ystävänpäivä-juliste.

Voitte käydä yhdessä läpi mitä siinä oleva teksti tarkoittaa suomeksi, tai voit pyytää kotikoululaista suomentamaan sen itsenäisesti, kuitenkin kotikoululaisen taitotaso huomioiden. Tämän jälkeen keskustelkaa alla olevien kysymysten avulla (pienempien kanssa suomeksi ja isompien kanssa englanniksi):

1. What is a good friend like?
  2. What makes you a good friend?
  3. Who are your friends and why?
  4. How would you like to thank your friend?

Ystävänpäiväjuliste

Käy tarkistamassa ihanat ystävänpäivä-aiheiset oppimateriaalit, jotka Voimauttava kotikoulu on jakanut ILMAISEKSI  tällä viikolla:

Ihanaa ystävänpäivä-viikkoa! Muistathan käydä hakemassa JOKA PÄIVÄ uuden ilmaisen ystävänpäivää varten laatimamme oppimateriaalin Voimauttava kotikoulu-blogista!