Kotikoulun matematiikka: LOISTAVA ”Käy kaupassa”- nettipeli

Alakoulun matematiikassa kotikoulussa opiskellaan raha-laskuja.  Oppikirjan liitteenä oli pahvisia seteleitä ja kolikoita, joiden avulla kotikoululainen on opetellut maksamista kaupassa.

Parasta rahalaskujen opettelua oli käytännössä, kun teimme ihanan DIY pop up-kioskin, johon laitoimme erilaisia karkkeja lasipurkkeihin. Kotikoululainen keksi karkeille hinnat. Hän halusi lisätä vielä mukavan roolileikin ja esitti ostaessaan valitsemaansa roolihahmoa jostain lukemastaan kirjasta ja myyjän piti arvata kuka on asiakkaana.

Lisäksi kotikoululainen harjoitteli rahalla maksamista tämän alla olevan kätevän ILMAISEN nettipelin avulla. Peli on aivan loistava, sillä se on realistinen ja hyvin tehty. Siinä voi valita kolmesta vaikeustasosta, joten peli sopii kaiken ikäisille. Kotikoululainen oppii kuinka OIKEASTI toimitaan verkkokaupassa; valitaan tavaroita, laitetaan ostoskoriin ja lopuksi maksetaan kolikoilla ja seteleillä. Meillä kaikki INNOSTUIVAT kovasti tästä hyödyllisestä nettipelistä. Käy sinäkin ”kaupassa” ja pelaa tätä HAUSKAA JA REALISTISTA nettipeliä:

Käy kaupassa-nettipeli

Nämä ovat myös hyviä tehtäviä ja ideoita matematiikkaan ekaluokkalaiselle tai esikoululaiselle. Meillä esikoululainen osallistui innolla pop-up kioskiin ja oppi maksamaan oikeita summia ostoksista!

Toivottavasti näistä matematiikka ideoista oli iloa ja hyötyä kotikoulussasi!

2 Replies to “Kotikoulun matematiikka: LOISTAVA ”Käy kaupassa”- nettipeli”

1. Oli TOSI innostava käyttää näitä resursseja! Tämä postaus ja sen materiaalit ovat
    meidän lasten suosikki!!!💗😊

1. Voimauttava kotikoulu says: Vastaa

Hauska kuulla, että olette tykänneet käyttää näitä! Meidänkin lapset pelaavat tätä kauppa peliä mielellään ja olen huomannut, että taidot rahalaskuja laskiessa ovat tämän ansiosta kehittyneet!