Opettele Pohjois-Euroopan maita INNOSTAVALLA TAVALLA kotikoulussa

Voimauttavassa kotikoulussa opiskellaan tällä viikolla aihetta ”Suomi kartalla ja Pohjois-Euroopan maat”. Tässä on hyviä VIRTUAALISIA tehtäviä ja TEHTÄVÄTULOSTE maksutta kotikouluusi; voit nimetä karttaan Pohjois-Euroopan maita tai tehdä innostavan TIETOVISAN. Nappaa parhaat tehtävät ja ideat kotikouluusi!

LOISTAVA KARTTA-TYÖKALU

Tässä on toimiva kartta-työkalu kotikouluusi. Karttapaikassa (Maanmittauslaitos) voit hakea karttoja koko Suomesta mm. paikannimillä ja koordinaateilla. Tässä alla näkyy virtuaalinen Suomen kartta, joka on helposti käytettävässä muodossa. Kotikoululainen käyttää tätä usein ympäristöopin tunneilla karttakirjan sijaan.

KARTTAPAIKKA

Tätä yllä olevaa karttapaikka-työkalua kannattaa käyttää apuna (jos kotiopettajalle sopii) myös alla olevan tehtävätulosteen tekemisessä.

SUOMI KARTALLA-TEHTÄVÄTULOSTE KAIKENIKÄISILLE

Olemme laatineet kaikenikäisille suunnitellun  TEHTÄVÄTULOSTEEN  Pohjois-Euroopan maista niin, että jokainen voi tehdä oman taitotasonsa mukaan itselleen sopivia tehtäviä. Tämä tuloste voi olla sisarusten yhteisen karttatyöskentelyn pohjana ja helpottaa kotikouluopettajan työtä, kun hän saa pitää yhteisen oppitunnin kaikille perheen kotikoululaisille. Meillä kotikoululainen laittaa tämän tulosteen omaan kansioonsa, jonka tutkiva opettaja katsoo läpi.

Suomi ja Pohjois-Euroopan maat TEHTÄVÄTULOSTE

TUNNISTA POHJOIS-EUROOPAN MAITA

Tunnistatko Pohjois-Euroopan maita? Tässä hauskassa tehtävässä voit testata taitojasi. Vedä maan nimi oikean maan päälle. Saat heti palautetta siitä kuinka osasit.

TIETOVISA  POHJOIS-EUROOPAN VALTIOISTA

Kaipaatko lisää haastetta? Tee tämä hauska tietovisa yksin tai yhdessä koko perheen kanssa. Voit yrittää aina uudelleen.

BONUSVINKKI: Tässä alla on Voimauttavan kotikoulun laatima INNOSTAVA opintokokonaisuus Suomen järvistä. Pääset tutkimaan järviä kartalta motivoivien tehtävien ja järviaiheisen NETTIPELIN avulla. Voit käyttää alla olevaa opintokokonaisuutta vapaasti kotikoulussasi.

Puhtaat Suomen järvet OPINTOKOKONAISUUS