Kotikoulun ympäristöoppi-METSÄ PARASTA RIKKAUTTA

Voimauttavassa kotikoulussa on opiskeltu metsä-aihetta kaikilla aisteilla. Kotikoululaisemme ovat olleet onnellisia kauniista metsästä ja seikkailuja täynnä olevista ympäristöopin tunneista. Nappaa tästä alta myös innostava metsä-aiheinen nettipeli kotikouluusi.

Kotikoululaisemme ovat yhdessä tutkineet erilaisia metsäympäristöjä ja hämmästelleet metsän eliöitä. Metsän antimet ovat myös vieneet mennessään ja saaneet kotikoululaiset arvostamaan itse kerättyjä karpaloita, puolukoita ja mustikoita. Myös sieniherkkujen maailma on auennut kotikoululaisille aivan uudella tavalla. Erityisesti herkulliset kehnäsienet/matsutaket, herkkutatit ja haapasienet ovat tulleet kotikoululaisille tutuiksi ja maistuvat molemmille erittäin hyvin.

Hauskinta oli, kun kotikoululainen puolukkasurvosta ja mustikkakukkoa herkutellessaan totesi:  ”Ajatella tämä ei maksanut mitään, eikä tarvinnut edes kaupasta hakea. Tämmöisiä herkkuja metsä täynnä, vau! Eikä näissä ole edes lisäaineita, äiti!”

Kotikoululaiset ovat myös yhdistäneet metsä-aiheeseen yrittäjyyttä ja TVT-tä loistavan mobi-metsä nettipelin kautta. Mobi-metsä on loistava peli, jossa kotikoululainen oppii perustamaan metsäalan yrityksen, toimimaan vastuullisesti ja suunnittelemaan innostavalla tavalla puuntuotantoa ja jalostamista. Pääset pelaamaan sitä tästä

Mobi-metsä nettipeli

Toivottavasti tästä jutusta oli sinulle iloa ja sait uusia ideoita! Voimauttavassa kotikoulussa kotikoululaiset rakastavat oppimista itse kokemalla ja tekemällä – tunnustelemalla kasveja, haistelemalla metsän tuoksuja ja maistelemalla metsän herkkuja!