Kotikoulun alkuvuoden kuulumisia

Kuinka sinun vuotesi on alkanut? Näyttää siltä, että meillä on ollut paljon koulutyötä, mutta katseemme on jo suunnattu kohti tulevan kesän suunnitelmia.

Kotikoululaiset pohtivat muutosta kotikouluumme. He haluaisivat pitää kotikoulua kesälläkin. Joten aloitamme tulevan lukuvuoden jo toukokuussa lasten omasta toiveesta. Olemme tunteneet pidemmän aikaa toisen kotikouluperheen, jossa tälläinen osoittautui toimivaksi ratkaisuksi.

Meillä on myös yhteistyösuunnitelmia muiden kotikouluperheiden kanssa erilaisten projektien, yhteiskonserttien ja tuntien muodossa. Koskaan ei voi olla liikaa kotikouluperheitä ympärillä.

Mitä pidempään olemme pitäneet kotikoulua sitä vakuuttuneempia olemne, että tämä on paras vaihtoehto perheellemme. Lapsemme kukoistavat ja saavat kasvaa ja oppia omassa tahdissaan ilman jarruttavaa tavallista koulua.

Olemme lasten kanssa innostuneet omaan hapanjuureen leivotusta ruisleivästä, jota olemme leiponeet useamman vuoden ajan. Tänä vuonna juuri toimii erityisen kohottavasti ja leivistä on tullut ihanan kuohkeita. Riihiruisjauhoon leivottua ruisleipää ei voita mikään. Nam! Erityinen ilonaihe on ollut pullan leipominen onnistuneesti hapanjuureen. Kotikoululaiset nauttivat leipomisesta. Sormien upottaminen taikinaan ja oman näköisten pullien muotoilu on ihanaa!

Ensi kesäksi suunnittelemme toista kasvihuonetta. Kotikoululaiset ovat valinneet kasveja ja miettineet mitä he haluavat sinne kylvää. Vaikka  nautimme talvesta ja lumileikeistä, emme malta odottaa kesää.

Olisi ihana kuulla sinusta. Mitä alkuvuoteesi kuuluu? Millaisia suunnitelmia sinulla on?