Voimauttava lukupäiväkirja on nyt saatavilla

kansi

Voimauttava kotikoulu on luonut lukupäiväkirjan, jonka innostava ote kasvattaa opiskelumotivaatiota ja herättää rakkauden lukemiseen ja tutkivaan oppijuuteen. Reflektoivat tehtävät vahvistavat oppilaan itsetuntoa ja oppijaminäkuvaa.

Kotiopettajana ja tavallisen koulun opettajana, niin lasten kuin aikuisten parissa olen oivaltanut, että  menestyvän ja hyvinvoivan kotikoulun takana ovat toimivat työkalut, jotka motivoivat kotikoululaista löytämään potentiaalinsa parhaalla mahdollisella tavalla.

Opiskelumotivaatioon erikoistuneena ammattilaisena ja filosofian lisensiaattina olen halunnut suunnitella Voimauttavan lukupäiväkirjan motivoimaan myös niitä oppilaita, jotka eivät ole luonnostaan innostuneita lukemisesta. Lukupäiväkirja auttaa oivaltamaan, että lukeminen tekee oppimisesta helpompaa. Opiskelutaidot hioutuvat lukupäiväkirjan tehtävien avulla.

Voimauttava lukupäiväkirja vie oppilaalta aikaa vain 15 minuuttia per oppitunti.

• sopii kaikille kirjoille
  • yli 85 oppituntia, jotka auttavat ajattelemaan syvällisemmin luettua tekstiä
  • motivoi lukemaan
  • kattaa yhden lukuvuoden
  • ala- ja yläkoululaisille
  • kunkin oppitunnin täytettävä sivua voi käyttää itsenäisesti posterina, kirjaesitelmän tai lukupiirin pohjana
  • kattaa mm. tarinallisuuden, sanaston ja sanaluokat, vertailun ja vastakohdat, tunnetaidot sekä eläytymisen ja paljon muuta
  • auttaa kehittämään tärkeitä meta-ajattelun ja analysoimisen taitoja innostavalla tavalla
  • lukupäiväkirja soveltuu kaikkiin tekstilajeihin
  • suunniteltu voimauttamaan erilaisia oppijoita ja eri ikäisiä sisaruksia keskustelemaan ja jakamaan oivalluksia kirjoista
  • sisältää alkukartoituksen, voimauttavia ja osallistavia lomakkeita, lukubingon, oman kirjahylly-sivun, DIY lukuhaasteen, työkaluja, esim. kirjaposterin esittelyohjeet, voimauttavan palautteenantolomakkeen, jota kirjaesitelmän kuuntelijat käyttävät

Voimauttava lukupäiväkirja kattaa yli 85 oppituntia, jotka on suunniteltu ala- ja yläkoululaisille. Jokainen voi käyttää sitä omalta taitotasoltaan käsin.

Kun lapsi oppii lukemaan, on tärkeää jatkaa taitojen rakentamista koko peruskoulun ajan. Voimauttava lukupäiväkirja tarjoaa välttämätöntä harjoitusta sallien oppilaan valita niitä kirjoja, joiden lukemisesta hän nauttii eniten.

Näin kotikouluisä Ville kertoo Voimauttavasta lukupäiväkirjasta:

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Rakkaus kirjoihin syttyi!

Me rakastamme valtavasti tätä resurssia. Lapseni löytää helposti pääidean ja tarinoiden asetelman. Nämä tehtäväsivut ovat todella auttaneet häntä keskittymään koko tarinan ajan ja tutkimaan kiinnostavia yksityiskohtia. Hän on löytänyt rakkauden lukemiseen. En osannut odottaa tätä! Suosittelen todella tämän lukupäiväkirjan käyttämistä missä tahansa luokassa, perinteisessä koulussa tai kotikoulussa, kuten meillä!

tutkin

Buy on