KOOTTAVA 3D TULOSTE: Pieni talo preerialla-miniatyyritalo ja Ingallsin perheen henkilöt ILMAISEKSI

Voimauttava kotikoulu jakaa arvokkaan OPPIMATERIAALI-vinkin MAKSUTTA:

3D koottavat-tulosteet : Ingallsien talo ja Ingallsin perhe

”Pieni talo preerialla”- kirjasta.

Lue miten näitä miniatyyrejä voi käyttää äidinkielen ja kirjallisuuden, kuvataiteen sekä kädentaitojen oppiaineisiin kotikoulussasi.

KOTIKOULUN KUVATAIDE

Nämä ”Pieni talo preerialla”-kirjan suloiset miniatyyri-talo ja henkilöhahmot ovat loistava idea kotikoulun kuvataiteen työksi. Ne kehittävät monipuolista sorminäppäryyttä ja spatiaalista hahmottamiskykyä, sillä kotikoululainen voi kuvataiteen tunneilla:

1. tulostaa
  2. leikata
  3. taitella
  4. liimata

ne kokoon. Kotikoululaisen kokoamat miniatyyrit ovat kauniita pikku taideteoksia. Ne herättävät upealla tavalla ”Pieni  talo preerialla”-kirjan tapahtumat eloon ja ruokkivat kotikoululaisen mielikuvitusta dialogi- ja roolileikkeihin.

KOTIKOULUN ÄIDINKIELI JA KIRJALLISUUS

Kotikoulun äidinkielen ja kirjallisuuden oppiaineessa miniatyyrirakennukset ovat ihanaa rekvisiittaa Laura Ingalls Wilderin kirjoja luettaessa. Miniatyyritalo ja henkilöhahmot auttavat kotikoululaista eläytymään ja pääsemään sisälle ”Pieni talo preerialla”- kirjojen tapahtumiin.

Miniatyyrien avulla voit tehdä kotikoulussasi oman

• lukutuokion
  • pienoisnäytelmän
  • kertoa vapaasti muistellen kirjan kappaleen tapahtumista
  • vertailla nykyaikaista asumista tai esimerkiksi keittiötä Lauran aikaiseen, joka näkyy alla olevassa kuvassa

Vain mielikuvitus on rajana, sille mitä hauskaa keksitte tehdä näiden ihanien miniatyyrirakennusten ja hahmojen kanssa kotikoulussanne. Jaathan omat ideasi kanssamme!

Alla olevasta linkistä löydät ”Pieni talo preerialla”-tulosteet:

Toivottavasti tästä on iloa ja hyötyä kotikoulussasi!

Katso mitä ihania projekteja Voimauttavan kotikoulun oppilas on tehnyt ”Pieni talo preerialla”-kirjoista aiemmin ja kuinka eri oppiaineet integroituvat luontevasti yhteen näissä kotikoulu-projekteissa. Saat tästä alla olevasta jutusta ILMAISTA OPPIMATERIAALIA kotikouluusi:

Kotikoulun lempiprojekti: Lap book- ILMAISTA materiaalia

Lempikirjailijan esittely – Laura Ingalls Wilder