Näin kotikoulussamme ohjelmoidaan – ohjelmoinnin oppikirja MAKSUTTA

Voimauttavassa kotikoulussa ohjelmointia on opiskeltu monipuolisesti esikoulusta viidenteen luokkaan saakka. Olemme yhdistäneet ohjelmoinnin luontevasti muihin oppiaineisiin. Lue ja katso video kuinka sen teemme.

Uusi matematiikan opetussuunnitelma (OPS 2016) sisältää ohjelmointia kaikilla vuosiluokilla. Tämän jutun lopussa jaamme arvokkaan vinkin ja suosittelemme kotikouluusi loistavaa ohjelmointi-sivustoa ja ohjelmoinnin oppikirjaa selkein ohjein MAKSUTTA.

Voimauttavassa kotikoulussa ohjelmointi yhdistyy innostavalla tavalla muihin oppiaineisiin, esimerkkinä ympäristöoppi, johon kotikoululainen ohjelmoi kyselyn Pohjois-Euroopan maista. Näet tästä alla olevasta jutustamme videolta kuinka hän sen tekee kotikoulussamme.

Ympäristöopin ja ohjelmoinnin yhdistäminen: Scratch-kysely Pohjois-Euroopan maista

Ohjelmointi on innostavaa ja se on luonteva osa Voimauttavaa kotikoulua. Ohjelmointi kehittää laaja-alaista osaamista (L1-L7) joka on kirjattu opetussuunnitelman (OPS 2016) tavoitteisiin.

OHJELMOINTIA KOTIKOULUSSA

Toivottavasti inspiroiduit kanssamme ohjelmoinnin tuomista mahdollisuuksista kotikoulussasi. Seuraavaksi jaamme kotikouluusi arvokkaan resurssivinkin. Alla olevasta linkistä löydät maksutta laadukkaan ohjelmoinnin oppikirjan, joka on tarkoitettu 4-102-vuotiaille. Voit laittaa vaikka isoäidin opettelemaan ohjelmointitaitoja yhdessä kotikoululaisen kanssa:

Koodikirja

Innostu ohjelmoinnista kotikoulussa iästä riippumatta!