Ystävänpäivä-aiheista tulostettavaa oppimateriaalia kotikouluusi ILMAISEKSI

Voimauttava kotikoulu on laatinut kotikouluusi Ystävänpäivä-aiheisia oppimistehtäviä ja tulostettavaa oppimateriaalia ILMAISEKSI.

Ystävyys on yksi arvokkaimmista asioista koko maailmassa. Usein läheisin ja rakkain ystävä on oma sisko tai veli. Ystäviä ja kavereita tarvitaan jakamaan elämään liittyviä iloja ja suruja. Kotikouluperheessä jokainen jäsen on arvokas ja tärkeä voimavara. Siksi perheyhteyden ja sisarusten välisten ystävyyssuhteiden vaaliminen on keskeisellä sijalla. Voit tukea lastesi sisarussuhteita ihanan tehtävän avulla, ”7 tapaa rakastaa sisaruksiasi”, joka löytyy tästä alta.

Lisäksi alta löytyvä ”Ystävyyden taidot”-lomake on HYVÄ TYÖKALU kotikoulussa ja perheen arjessa. Sitä kannattaa käyttää toistuvasti kotikoululaisilla omien vuorovaikutustaitojen tiedostamiseen ja itsearviointiin.

Suosikkimme on ”Voimauttavat sanat”-kortit, joiden avulla kotikoululaiset pääsevät rohkaisemaan ja kehumaan toisia. Näistä korteista kotikoululaiset tekivät hienot rannekkeet.

Ilmaiset ystävänpäivä-aiheiset oppimateriaalit löytyvät tästä alta:

Voimauttavat sanat-kortit ja juliste

Sydämellinen numerobingo

7 tapaa rakastaa sisaruksiasi

Ystävyyden taidot-lomake

Ystävänpäivän sanasokkelo ja ystävänpäivä-aiheinen oppitunti

Kirjepaperia ystävälle

Voimauttava kotikoulu toivottaa Hyvää ystävänpäivää 14.2.2023 kaikille kotikoululaisille!