Kotikoulun syyslomamatka – koe kiehtovia elämyksiä virtuaalisesti VR-laseilla tai ilman

Kokemus syysloman 3D-matkailusta oli niin mahtava, että haluamme jakaa sen kanssasi! Lähde virtuaalimatkalle samantien kotikoululaisen suosikkikohteisiin! Tutki maailmaa kotisohvalta ILMAISiEN tehtävien avulla, jotka voimauttava kotikoulu on laatinut sinua varten!

Onko sinulla kotona innokas lapsi? Yksi keino vaalia ja ylläpitää luontaista innostusta ja rakkautta uuden oppimiseen on matkailu.

Kulttuuri, nähtävyydet, uudet äänet ja maisemat, kaikki ne rohkaisevat lasta laajentamaan maailmankuvaansa ja ajattelemaan asioita uudesta perspektiivistä käsin.

Tietenkin, ensi käden omakohtainen kokemus on mahtava, mutta tiedätkö mikä on ihan yhtä hyvä?

Opettajana tiedän, että lapset rakastavat luokkaretkiä ja matkoja. Eläinpuistot, nähtävyydet, museot ja maamerkit saivat kotikoululaisen innostumaan 3D-matkailun mahdollisuuksista. Upeat VR-lasit tekivät kotikoulun syyslomamatkasta hauskan ja ikimuistoisen elämyksen. Olemme koonneet loppuun tehtäviä, joita voit tehdä palattuasi virtuaalimatkaltasi.

Voit liittää tehtävät osaksi kotikoulusi tuotoksia!

Vinkki
: VR-laseja (Virtual Reality glasses) löytyy niin käytettynä kuin uutenakin. Kotikoululaisen VR-lasit olivat kirpputorilöytö ja maksoivat 5 euroa. Uutena vastaavat maksavat noin 45-189 euroa. Virtuaalimatkailun ei tarvitse tehdä  suurta lovea kotikoulun budjettiin.

Matkaile sademetsässä, Louvressa tai eläintarhassa- 3D matkailun mahdollisuudet ovat rajattomat. Koko maailma on avoinna koronapandemian keskellä!

KIEHTOVIA VIRTUAALISIA MATKOJA Heti Sinulle:

Ranska – Louvren taidemuseon 3D virtuaalikierros

Iso-Britannia– Buckinghamin palatsi 3D virtuaalikierros

Intia – Taj Mahal-palatsin 3D virtuaalikierros

Brasilia – Amazonin 3D sademetsä

Lappi – Revontulet 3D

Peru – Macchu Picchu 3D

Afrikka – Victorian vesiputoukset 3D

San Diego – Eläintarha 3D

HAUSKOJA TEHTÄVIÄ VIRTUAALISIA MATKOJA VARTEN

Kun olet palannut kiehtovalta virtuaalimatkalta, voit tehdä seuraavia tehtäviä:

1. Piirrä kuva lempinähtävyydestäsi tai teoksesta tai eläimestä.

2. Väritä suosikki maalauksesi valitsemastasi taidemuseosta. Tältä sivulta voit ladata värityskuvia yli 100 museosta ympäri maailman.

3. Tee faktapäivyri niistä asioista, joita opit virtuaalimatkallasi.

4. Luo pikaesitelmä oppimistasi asioista ja kiehtovimmista nähtävyyksistä (mindmap, posteri jne).

5. Etsi tietoa ja tutki encyclopediasta matkakohdettasi.

6. Kokkaa paikallinen herkku ja tarjoa perheellesi!

7. Tee askartelu, joka edustaa vierailemaasi aluetta tai jotain siellä näkemääsi.

Minkä virtuaalisen matkan ajattelit tehdä?

Kotikoululainen valitsi Louvren ja Amazonin sademetsän. Louvren taideaarteet ovat pohjattoman kiehtova aarreaitta, samoin kuin sademetsän rikas luonto kasveineen ja eläimineen.