Hauskaa englantia kotikoulussa: oman penaalin esittely- MALLIVIDEO näyttötehtävästä

Featured Video Play Icon

Englannin opiskelu on kotikoulussamme oppijalähtöistä ja innostavaa. Usein englanti suljahtaa kuin huomaamatta sisarusten välisiin leikkeihin.

Oman penaalin esittely englanniksi on hauska idea näyttötehtäväksi

Niin ekaluokkalainen, 4. luokkalainen kuin 4-vuotiaskin leikkivät roolileikkejä englantia ja suomea rinnakkain käyttäen. He rohkaisevat toinen toisiaan englannin käyttöön ja parasta on, että heidän väliltään puuttuu kokonaan kilpailuhenki. Tämä juuri on kotikoulun kauneus – toinen toisensa voimauttaminen. Näin kenenkään ei tarvitse hävetä tai jännittä virheitä.

Innostu englannista yhdessä kotikoululaisemme kanssa. Haluamme jakaa sinulle hauskan idean englannin opiskeluun. Kotikoululainen ideoi ja toteutti näppärän videon, jossa hän esittelee englanniksi oman kynäpenaalinsa sisällön. Tämä video on näyttötehtävä tutkivalle opettajalle.

OHJEET NÄYTTÖTEHTÄVÄÄN

Oman kynäpenaalin sisällön esittely on hyvä idea eri ikäisille kotikoululaisille, sillä jokainen voi tehdä sen omalla taitotasollaan.

Pienemmät (1.-2.lk) voivat toteuttaa esittelyn lyhyesti
aluksi vaikka vain seuraavin ohjein:

• nimeä penaalin esineet englanniksi
  • kerro kuinka monta niitä on

Isommat kotikoululaiset (4.-9.lk) voivat esitellä penaalin sisältöä kokonaisilla lauseilla seuraavin ohjein:

• Kerro kokonaisin lausein esineistä kuvaillen esineiden värejä ja muotoja.
  • Kerro mitä kullakin esineellä tehdään.

Olisi ihana jakaa ideoita ja kuulla minkälaisia ideoita sinulla on kotikoulun englantiin ja näyttötehtäviin?