Haluatko lastesi tulevan toimeen keskenään – ILMAISTA MATERIAALIA

ILMAISTA MATERIAALIA lopussa! Olen ollut vanhempi tarpeeksi kauan tietääkseni, että luet tätä, koska haluat epätoivoisesti tehdä jotain kotonasi. Lasten riitely on riistäytynyt käsistä. He eivät jaa, eivät osoita välittämistä, ja rehellisesti sanottuna koko tilanne näyttää olevan mahdoton korjata.

Et ole yksin. Tämä on kaikista yleisin huolenaihe, josta kuulen vanhemmilta! On hankalaa elää toisen ihmisen kanssa. Vielä vaikeampaa se on, kun on vasta opettelemassa elämää ja ihmismäisiä tapoja tulla toimeen muut huomioiden.

Me ihmiset olemme luonnostaan itsekkäitä ja omat  tarpeet menevät lapsilla usein muiden tarpeiden edelle räikeällä tavalla. Meidän täytyy olla armollisia lapsiamme kohtaan ja ymmärtää heidän kamppailuaan.

Mutta me haluamme olla varovaisia, ettemme nosta käsiämme pystyyn ja anna periksi toteamalla, että sisarukset vihaavat toisiaan. Se ei ole totta! Me VOIMME AUTTAA lapsiamme kehittämään vahvat suhteet sisaruksiinsa JA me voimme saada riitelyn loppumaan. Millaisiksi tahansa haluamme lastemme tulevan (esim. toiset huomioiviksi, empaattisiksi ja rakastaviksi) sen täytyy alkaa siitä perustasta ja viisaudesta, jota me vanhemmat heille annamme. Sisarussuhteet, eivät poikkea tästä.

Joten, jos aiomme opettaa lapsiamme rakastamaan toisiaan, meidän tulee antaa käytännön työkaluja kuinka se tehdään. Emme voi olettaa, että lapsemme ajattelevat näitä asioita itsekseen, joten meidän täytyy säännöllisesti auttaa heitä. Tämä näyttää käytännössä jokaisen lapsen kohdalla erilaiselta, niinkuin jokaisen perheen ja tilanteenkin kohdalla. Se saattaa olla äiti, joka kuiskaa idean lapsen korvaan. Se voi olla perinne, joka aloitetaan päivällisellä niin, että jokainen kertoo kohteliaisuuden ”päivän henkilölle” kunakin päivänä. (Kyllä, se on aluksi haparoivaa, mutta harjoittelemalla lapset tulevat taitavammiksi ja kohteliaisuuksien kertominen muuttuu luontevaksi).

Avain on olla tarkoituksellinen siinä, että annat lapsillesi ne työkalut, jotka he tarvitsevat!

Haluan auttaa sinua (öhöm, ja minua) tämän superhauskan tulosteen avulla. Se on vain yksinkertainen lista, jossa on 7 tapaa rakastaa sisaruksia. Tähän ei tarvita mitään tarvikkeita. Tämä ei ole mitään hienoa. Jos lapsesi ovat yli 8-vuotiaita, heidän pitäisi pystyä lukemaan se ja värittämään sydän, kun tehtävä on tehty. Jos sinulla on nuorempi lapsi, voit lukea vaihtoehdot lapsille ja auttaa heitä valitsemaan mieleisensä joka päivä. Sitten anna heidän värittää sydän, kun tehtävä on suoritettu.

Suunnittelen, että lapseni laittavat nämä kotikoulu-kansioihinsa, joista  he katsovat listaa päivittäin (tai niin usein kuin voimme) ja etsivät sieltä tavan osoittaa rakkautta sisarilleen. Toinen idea voisi olla tulosteen ripustaminen vaatekaapin oveen tai jonnekin heidän huoneeseensa.

Hyvä äiti,

Toivon, että luit tämän ja koit tulleesi voimautuneeksi, rohkaistuneeksi ja motivoituneeksi tekemään jotain upeaa perheesi kanssa. Mutta ennen kuin päätän tämän kirjoituksen, haluan muistuttaa sinua yhdestä ansasta, johon lankeamme helposti. Pyydän ettet lue näitä ideoita ja ajattele, että muut äidit tekevät näitä joka päivä ja että sinä et yksinkertaisesti voi yltää heidän tasolleen. Minä en tee näitä kaikkia asioita joka päivä tai edes joka kuukausi, niin et tee sinäkään! Se ei ole edes tarkoitus.

Käytä näitä ideoita inspiroimaan sinua perheesi yhteyden rakentamiseen yksinkertaisten ja merkityksellisten aktiviteettien avulla. Nauti ja pidä hauskaa luomalla muistoja yhdessä perheesi kanssa!

Tässä alla on  ILMAINEN tuloste:

7 TAPAA RAKASTAA SISARUKSIASI