TOP 3 KERTOLASKU-PELIT & APUVÄLINE KERTOLASKUUN kotikouluun

Voimauttavan kotikoulun

TOP 3 -kertolasku-pelit ja apuväline kertolaskuihin

esitellään tässä jutussa avuksi kotikouluusi.

Kotikoululainen jakaa hyviksi havaitut oppimispelit kertotaulujen harjoittelua varten ja apuvälineen kertolaskujen tekemiseen kotikouluusi. Näiden oppimispelien avulla kotikoululainen sai mielekkään harjoittelun kautta lukujen 1-12 kertotaulut hyvin haltuun. Mikä parasta nämä laadukkaat oppimispelit ja apuväline ovat MAKSUTTOMIA!

KUINKA KÄYTIMME NÄITÄ?

Kun kotikoululainen oli tehnyt kotikoulua ahkerasti, sai hän palkinnoksi työskentelystään pelata näitä kertotaulu-aiheisia oppimispelejä. Se, että oppimispelit toimivat palkintona, oli hyvä ja toimiva idea kotikoulussamme.

Hyödynsimme ruutuajan näiden parissa ja kotikoululainen oli hyvin motivoitunut harjoittelemaan niillä kertotauluja.

KOTIKOULUN TOP 3-KERTOTAULU-PELIT

Ensimmäisessä pelissä kotikoululainen pääsee ajamaan formulaa ja laskemaan kertolaskuja. Peli sopii kaikenikäisille kotikoululaisille, jotka haluavat haastaa itsensä hauskalla ja tavoitteellisella tavalla. Klikkaa alla olevaa linkkiä ja voit samantien ajaa formulaa.

AJA FORMULAA-kertotaulupeli

Toisessa kalat-aiheisessa kertolaskupelissä voit valita itsellesi sopivan vaikeustason (helppo, keskitaso ja vaikea). Peli on palkitseva ja motivoi ylittämään itsensä.

KALAT-kertotaulupeli

Seuraavassa pelissä pääset ratsastamaan ja hoitamaan hevosia. Mitä nopeammin ja huolellisemmin teet kertotaululaskut, sitä nopeammin hevosesi ratsastaa.

MY SMART HORSE-kertotaulupeli

Nämä kotikoululaisemme valitsemat kertolasku-pelit lisäsivät sujuvuutta siten, että kotikoululainen saavutti varmuuden 1-12 kertotaulujen hallinnasta. On olemassa paljon erilaisia kertolasku-pelejä, nämä sinulle esitellyt on kotikoululaisemme käytössä ja hyviksi havaittuja.

APUVÄLINE KERTOLASKUUN KOTIKOULUUSI – KHAN ACADEMY:LTÄ

Kotikoululainen suosittelee näiden pelien lisäksi Khan Academy:n kertolasku-apuvälinettä, mikäli sinusta tuntuu, että kaipaat vielä kertotaulujen vahvistamista ennen pelaamista. Tässä alla on esimerkki 4-kertotauluharjoituksista havainnollistavan apuvälineen kanssa. Klikkaa vain linkkiä ja pääset sinne.

4-kertotaulu tehtävä

KERTOTAULU-HAASTE

Kaipaatko lisää haastetta kertolaskuissa? Tee tämä alla oleva kertolasku-peli.

Toivottavasti tästä jutusta oli hyötyä kotikoulussasi ja sait varmuutta kertolaskujen hallintaan!