Kotikoulun käsityö: karhu-lankatupsu lelun ohje MAKSUTTA

Voimauttavan kotikoulun käsityötunneilla kotikoululainen valmisti söpön lankatupsu-lelun. Tee sinäkin omasi kotikoulussa näiden selkeiden ohjeiden ja vaihekuvien avulla.

Tarvikkeet:

• Ruskeaa villalankaa
  • Pahvia kiekkoja varten
  • Paperia kaavoja varten
  • Sakset
  • Ruskeaa nahkaa tai askarteluhuopaa
  • Yleisliimaa
  • Musta permanentti tussi

Kotikoululainen piirsi purkin kannen avulla kaksi pahvikiekkoa. Niiden sisälle hän piirsi pienemmät ympyrät pienemmän korkin avulla ja leikkasi sisemmät ympyrät irti.

Kotikoululainen laittoi kaksi pahvikiekkoa vastakkain. Sitten hän kieritti villalankaa reilusti pahvikiekojen ympärille.

Sitten hän leikkasi langan poikki kiekon reunasta.

Hän sitoi langalla kiekkojen välin.

Tämän saman langan hän solmi pidikkeeksi maskotille.

Karhun päätä varten hän piirsi kaavan paperille. Kaavan avulla hän piirsi karhun pään nahkan palalle ensin lyijykynällä, mutta huomasi, että tussilla ääriviivat näkyivät paremmin.

Hän piirsi myös tassut nahkan palalle tussilla.

Sitten hän piirsi karhun tassun anturat permanentti tussilla.

Tämän jälkeen hän piirsi karhun naamaan kirsun ja silmät.

Hän liimaasi pään ja tassut kiinni lankatupsuun.

Voit tehdä myös muita eläinhahmoja lankatupsu-leluksi. Minkä eläimen sinä haluat valmistaa?

Voimauttava kotikoulu toivottaa iloisia hetkiä ja onnistumisen elämyksiä kotikoulusi käsityö-tunneille!