DIY hauskoja väkkäröitä – helppo ohje

Voimauttavassa kotikoulussa Kotikoululainen valmisti käsityötunnilla HAUSKOJA väkkäröitä. Tee sinäkin väkkärä tämän helpon ohjeen avulla.

Tarvikkeet:

• neliö lujaa paperia
  • sakset
  • nauloja
  • vasara
  • nappeja
  • lyijykynä
  • viivotin
  • oksasakset
  • oksa
  • voimateippi
  • liimapuikko

Kotikoululainen opetteli käyttämään uutta työvälinettä; oksasaksia. Hän katkaisi niillä väkkäröitä varten pajukepit. Kepit olivat sormen paksuisia ja noin 40 cm pitkiä.

Kotikoululainen piirsi suorat viivat paperin kulmasta kulmaan ja leikkasi sitten kutakin viivaa pitkin keskustaa kohti noin keskipisteen ja kulman puoliväliin. Sen jälkeen hän taittoi kulmat keskelle päällekkäin ja liimasi ne yhteen keskeltä liimapuikolla niin, että naula lävisti keskipisteen.

Kotikoululainen pisti vielä naulaan napin ja löi sen keppiin niin että väkkärälle jäi tilaa pyöriä. Kun naulan terävä pää tuli näkyviin kepin takaa, piilotti hän sen voimateipillä, ettei se vahingossa osu mihinkään.

Voimauttava kotikoulu toivottaa ihanaa ja ILOISTA kevättä kotikouluusi!