Iloinen kotikoulun kevätjuhla ja Voimauttava todistus ILMAISEKSI kotikouluusi

Voimauttavan kotikoulun suuria iloja on se, kun saa kirjoittaa omalle lapselleen todistuksen. Olemme tehneet ILMAISEN Voimauttavan todistuksen sinullekin, jota voit käyttää kotikoulussasi.

Saat sen käyttöösi tästä alta.

Kotikoulun kevätjuhlassa tuoksuvat kielot, pöytä on katettu lasten kanssa yhdessä ilolla valmistetuista juhlaherkuista. Suuri riemu ja kiitollisuus täyttävät juhlapäivän. Kevätjuhla-ohjelma on laadittu yhdessä kotikoululaisten kanssa. Juhlassa soittaa perheestä ja ystävistä koostuva orkesteri, jossa molemmat kotikoululaiset soittavat antaumuksella viulua.

Kevätjuhlassa 2. luokkalainen lausuu itse kirjoittamiaan runoja. Kotikoululaiset näyttelevät yhdessä 5. luokkalaisen kirjoittaman näytelmän, jossa on niin paljon hassuja ja oivaltavia kommelluksia, että kaikki juhlavieraat nauravat vedet silmissä.

TODISTUS KOTIKOULULAISTEN OSAAMISESTA JA TAIDOISTA

Kotikoulun kevätjuhla huipentuu todistusten jakoon. Annamme lapsillemme kullekin kaksi todistusta ja stipendit kotikoulun kevätjuhlassa. Todistusten kirjoittamisessa keskitymme myönteisiin asioihin, kotikoululaisen vahvuuksiin ja siihen missä hän on hyvä.

Kotikoululaisemme saavat ensimmäisenä todistuksen osaamisestaan ja edistymisestään oppiaineista. Jokaisen oppiaineen kohdalle kirjoitamme lyhyen ylevöittävän ja lasta kehuvan tekstin hänen osaamisestaan, edistymisestään ja taidoistaan.

KOTIKOULULAISTEN VOIMAUTTAVA TODISTUS

Jokainen kotikoululainen saa toisena ”Voimauttavan todistuksen”, jossa keskitytään mahtavalla tavalla lapsen kallisarvoisuuteen suorituksista riippumatta. Tämä todistus on kotikoululaisten suosikki ja vahvistaa ihanalla ja terveellä tavalla käsitystä omasta arvosta. Tässä alla on Voimauttava todistus käyttöösi ILMAISEKSI:

VOIMAUTTAVA TODISTUS kotikoulun päättäjäisiin -TULOSTA ILMAISEKSI

KOTIKOULUN INNOSTAVAT STIPENDIT

Voimauttavassa kotikoulussa jaamme kaikille stipendit. Stipendien sisältö vaihtelee vuosittain. Olemme antaneet stipendiksi esimerkiksi seuraavia asioita, jotka innostavat kehittämään itseään ja pitämään yllä kotikoulussa opittuja taitoja:

• Kirja-stipendi, Kiljusen Plättä: Jalmari Finne
  • Kaunis kovakantinen tyhjä kirja, johon kotikoululainen innostui kirjoittamaan runoja
  • Akvarellivärit, jotka innostivat kotikoululaista maalaamaan taidetta kesän aikana
  • Retki-stipendi Turun linnaan, josta kotikoululainen oli haaveillut kauan
  • Kauniita postimerkkejä ja suloista kirjepaperia, jotka innostivat kotikoululaista kirjoittamaan kirjeitä ystävilleen

Olisi ihana kuulla kotikoulusi juhlista. Millaisen todistuksen sinä kirjoitat lapsellesi kotikoulussa? Mitä ideoita sinulla on stipendiksi lapsellesi?