DIY jäätelökioski-draama englannin opiskeluun

Kotikoululainen toteutti ideansa jäätelökioskin perustamisesta englannin opiskelussa. Hän teki oman kaavan jäätelölle ja ompeli näppärästi askarteluhuovasta jäätelötötteröitä. Tietokoneella teimme yhdessä jäätelökioskin esitteen ja hinnaston, jonka sinäkin voit tulostaa tästä yksityiskäyttöön ILMAISEKSI. Klikkaa ja lataa esite tästä linkistä: Jäätelökioskin esite ja hinnasto

Koko perhe osallistui jäätelöiden myymiseen ja ostamiseen innolla. Tämä oli mukavaa yhteistä eläytymistä ja jokainen perheenjäsen sai osallistua draamaan oman englannin kielen tasonsa mukaisesti. Idea oli niin hauska ja nopea toteuttaa, että haluamme jakaa sen sinulle!

Toivottavasti siitä on paljon iloa!

OHJEET JÄÄTELÖN TEKEMISEEN:

1. Jäätelön kaavan voit piirtää vapaasti. Ympyrän saa kätevästi piirrettyä pienellä lelukipolla voipaperille tai sanomalehtipaperille. Kaava kiinnitetään nuppineuloilla huopaan.

2. Leikkaa kaksi ympyrää jäätelöpalloksi ja kaksi kolmiota tötteröä varten.

3. Poista kaava ja kiinnitä huovan palat nuppineuloilla yhteen. Ompele palat yhteen. Kannattaa ommella kaksinkertaisella langalla, että jäätelöt kestävät leikkimistä. Muista jättää jäätelöpalloon ja tötteröön aukot täytettä varten.

4. Täytä osat vanulla. Jos vanua ei ole voit täyttää vessapaperilla tai kankaansuikaleilla.Tötterön kärjen täyttäminen onnistuu parhaiten lyijykynän kärjellä.

5. Lopuksi ompele jäätelöpallo kiinni tötteröön.

Voit tehdä eri makuja ja tuunata jäätelöihisi strösseleitä helmistä tai kirjoa langoilla strösseleitä sekä suklaarouhetta. Vain mielikuvitus on rajana!

JÄÄTELÖKIOSKI-DRAAMAN TOTEUTUS:

Tyttäreni ripusti leikkikeittiön seinään yllä olevan esitteen, jossa on hinnasto, maut ja lisukevaihtoehdot. Hän laittoi jäätelöt esille ja sitten toivotti kaikki tervetulleiksi englannin kielellä jäätelökioskiin. Tässä tuli mukavasti kerrattua numeroita, monikkomuotoa, kysymysten muodostamista sekä ostamiseen ja myymiseen liittyviä fraaseja ja tervehdyksiä englanniksi. Tässä draamassa parasta on, että jokainen voi toimia oman taitotasonsa mukaisesti ja tehdä siitä oman näköisen! Olisi mukava kuulla miten teillä toteutettiin jäätelökioski-draama ja millaisia jäätelöitä teillä syntyi?

Jos kiinnostuit kotikoulusta, voit tutustua tästä miksi valitsimme kotikouluelämän.

2 Replies to “DIY jäätelökioski-draama englannin opiskeluun”

1. Essi Niemelä says: Vastaa

Kiitos hauskasta ideasta ja ilmaisesta jäätelökioski-esitteestä! Tämä postaus tuli juuri sopivalla hetkellä, kun lapset joutuvat olemaan kotona koulujen sulkemisen takia. Saimme tästä paljon iloa ja mielekästä puuhaa lapsille!

1. Voimauttava kotikoulu says: Vastaa

Mukava kuulla, että tästä oli iloa ja hyötyä lapsillenne koulujen sulkemisen aikana!