Täältä tullaan Runebergin muffinssit 5.2.2020

Kansallisrunoilijamme Runebergin päivää on hauska viettää kotikoulussa monella tapaa. Esimerkiksi 2. luokan äidinkielessä luemme ”Koiramäen Martta ja Runeberg”-kirjan. Matematiikassa leivomme Runebergin muffinsseja ja kotikoululainen pääsee mittaamaan aineksia ja tilavuuksia reseptin avulla

Musiikin tunnilla kotikoululainen soitti urkuharmoonilla hauskaa ”Ruuneperi”-laulua (säv. ja san. Markus Lampela). Hän leikitti ja laulatti sisaruksia tämän railakkaan kappaleen tahdissa ja kaikilla oli hurjan hauskaa!

Matematiikassa leivomme Runebergin muffinsseja ja kotikoululainen pääsee mittaamaan aineksia ja tilavuuksia reseptin avulla.

”RUUNEPERIN” muffinssit

kananmunaa
2 dl
sokeria
100 g
voita sulatettuna
2 dl
kermaa
4 ½ dl
vehnäjauhoja
2 tl
leivinjauhetta

PÄÄLLE

1 – 2 prk (à 200 g)
maustettua rahkaa vadelma
pakaste vadelmia ja sitruunamelissan lehtiä koristeeksi

Mitä herkkuja sinä leivot Runebergin päivänä? Mitä muuta puuhaatte Runebergin päivänä?

Hauskaa Runebergin päivää!