Itse soitettu musiikki oman videon taustalle

Featured Video Play Icon

Musiikin tunnilla kotikoululainen pääsi opettelemaan oman musiikin editointia. Hän liitti viululla soittamaansa musiikkia itse tekemäänsä videoon. Kappaleiksi videolle hän valitsi esittämänsä Henry Purcellin ”Rigaudon”-sävelmän ja Händelin kappaleen ”Chorus from Judas Maccabaeus”, jonka hän soitti orkesterin mukana. Kappaleet oli taltioitu aiemmin.

Kotikoululainen päätti laittaa editoimansa musiikin videon taustalle, jossa on katsaus puutarhavuoteen 2019. Hän oli ottanut kevään ja kesän aikana paljon valokuvia puutarhassamme kasvavista kukista, joita varten hän oli saanut ystäviltä siemeniä. Kuvista hän valitsi mieleisensä ja koosti niistä puutarhakatsauksen kuvankäsittelyohjelman avulla.

Ilmainen Audacity-äänen editointi ohjelma oli tässä näppärä työkalu. Kotikoululainen poisti ääniraidan alusta tyhjän kohdan (cleaning and repairing audio) ja paransi äänen laatua raidalta, jossa on hänen itse viululla soittamansa kappaleet. Alla olevassa kuvassa vihreällä taustalla on ääniraidat, joista hän parantaa äänen laatua.

Kuvien siirtäminen kännykästä tietokoneelle ja kuvien valitsemisen sekä siirtämisen hän teki iMovie-kuvankäsittelyohjelmalla, jonka perusnäkymä on alla ensimmäisessä kuvassa. Kuvaesityksen tehokeinoksi hän valitsi ”Kent Burns”-efektin. Lisäksi hän oppi kuinka tekstiä lisätään aloituskuvan päälle.

Jos kiinnostuit kotikoulusta, tästä klikkaamalla pääset tutustumaan miksi valitsimme kotikoulun ja keitä me olemme.