Maalaa värikartta perusväreistä

OHJEET VÄRIKARTAN MAALAAMISEEN PERUSVÄREISTÄ

Kotikoululainen maalasi perusväreistä eli PRIMÄÄRIVÄREISTÄ värikartan ikiomilla akvarelliväreillään, jotka hän sai viime keväänä osallistuessaan oikean taiteilijan vetämälle taideleirille. Hän maalasi kunkin värin omaan laatikkoonsa ja kirjoitti viereen värien nimet lyijykynällä: kadmiumin keltainen, kromin keltainen, ultramariinin sininen, preussin sininen, sinooperin punainen ja permanentin punainen.

Vesivärimaalaus on ylivoimaisesti vaivattominta kaikista maalamistavoista öljy- ja akryylimaalaus mukaan luettuna. Et tarvitse alkuun päästäksesi muuta kuin pienen vesivärirasian, pari sivellintä, paperia ja vettä.

TARVIKKEET TÄTÄ TYÖTÄ VARTEN:

• vesiväripaperi
  • lyijykynä
  • vesivärit
  • siveltimiä
  • vesikuppi

KAIPAATKO LISÄÄ VINKKEJÄ KUVATAIDE-TUNNEILLE KOTIKOULUUSI

Voit tutustua tästä taidemaalari Monet’n liittyvään kuvataiteen tehtävään ja sen toteutukseen kotikoulussamme.

Tutustu tästä myös hauskaan askartelutehtävään paloturvallisuuteen liittyen ympäristöopin oppiaineessa.

Olisi ihana kuulla sinusta.

Mitä sinä olet tehnyt kuvataide-tunnilla kotikoulussa?