Englantia kotikoulussa – TARINALLISUUDEN OPETUSSUUNNITELMA JA MATERIAALIA ilmaiseksi

Tarinallisuus-oppimismenetelmänä rikastuttaa englannin oppimista kotikoulussa, syventää sanojen ymmärrystä ja opitun  soveltamista sadun hauskaa juonta seuratessa.

Olemme koonneet tähän ihania animoituja satukirjoja englannin kielellä ILMAISEKSI. Nämä ovat hyvää materiaalia pienemmille lapsille KIELIKYLPYÄ varten ja sopivat loistavasti niin ESIKOULULAISELLE kuin kotikoulussa alakoulun VARHENNETUN ENGLANNIN opiskelijalle kotikoulussa. Alla on valitsemiamme satuja, joita käytämme englannin opiskelussa kotikoulussamme esikoululaisen ja 3. luokkalaisen kanssa.

Pääset katsomaan animoitua satukirjaa samantien painamalla kirjan nimeä.

Pienille ja esikoululaisille:

How Do Penguins Play? – MITEN PINGVIINIT LEIKKII?

Little Excavator – PIKKU KAIVURI

I’m Ballerina – OLEN BALLERINA

The Bear Snores – KARHU KUORSAA

My Friend Maggie – YSTÄVÄNI MAGGIE

1.- 4. luokkalaisille:

How to Get Your Teacher Ready- KUINKA OPETTAJA SAADAAN VALMIIKSI

Llama, Llama Loves to Read – LAAMA RAKASTAA LUKEMISTA

The Bear Ate Your Sandwich – KARHU SÖI SINUN LEIPÄSI

Are You My Mother? – OLETKO SINÄ MINUN ÄITINI?

With Any Luck, I’ll Drive aTruck- JOS OLEN ONNEKAS, AJAN REKKAA

Here We Are – TÄÄLLÄ ME OLEMME

Sunny Day – AURINKOINEN PÄIVÄ

A Snowy Day – LUMINEN PÄIVÄ

Kotikoululainen kuuntelee jokaisella englannin tunnilla yhden sadun. Hän opiskelee toista vuotta englantia. Sadun aihepiiri ja sanasto liittyvät aina opetussuunnitelmassa olevaan teemaan ja oppikirjan kappaleeseen.

Sadut ja tarinat englannin opiskelussa lisaävät motivaatiota ja opiskeluintoa. oat / Pixabay

Animoidut sadut kehittävät kuullun ymmärtämistä. Samalla kun katse seuraa lausuttua sanaa, oppilas näkee ruudulla kyseisen sanan korostettuna. Tämä auttaa havainnoimaan kirjoitus- ja ääntämiasun välistä eroa. Oppilas voi omassa tahdissa pysäyttää sadun tai palata johonkin kohtaan, joka tuntui mielenkiintoiselta, vaikealta tai kertaamisen arvoiselta.

Tarinallinen opetus tukee erityisesti identiteetin rakentumista, laaja-alaista osaamista sekä merkityksellisten suhteiden synnyttämistä opetuksen keskiössä oleviin asiasisältöihin.

Hauskoja ja kehittäviä hetkiä animoitujen satujen parissa!

Hauskoja hetkiä satukirjojen parissa!