Resepti VOIMAMEHUUN, jossa on puolet enemmän vitamiineja

Voimauttava kotikoulu jakaa sinulle ihanan

VOIMAMEHU RESEPTIN.

Nyt voit valmistaa helposti Voimamehua, jossa on puolet enemmän vitamiineja. Voimamehu on vuorokaudessa valmis.

Voimamehu on oikea vitamiinipommi, jonka avulla kotikoululainen pysyy terveenä ja vahvana! Tavallinen mehu keitetään tai höyrystetään, mikä tuhoaa tärkeitä vitamiineja. Lue tästä miten Voimamehua voi valmistaa sitruuna- ja omenahappoa käyttämällä. Ne ovat orgaanisia happoja ja elintarvikkeissa niitä käytetään happamuudensäätöaineina. Tuotteista ne löytyvät koodeilla E330 ja E334.

Resepti VOIMAMEHUN tekemiseen:

1 kg marjoja tai raparperinvarsia

2 l kiehautettua vettä joko kuumana tai jäähdytettynä

4 tl sitruunahappoa

6 dl sokeria

Puhdistetut marjat tai pilkotut raparperinvarret laitetaan suureen astiaan, esimerkiksi kattilaan tai ämpäriin. Sitruunahappo sekoitetaan veteen ja seos lisätään astiaan. Raparperille tai koville marjoille veden on hyvä olla lähes kiehuvaa.

Astia peitetään kannella tai kelmulla. Seos saa seistä huoneenlämmössä yksi tai kaksi vuorokautta, jonka jälkeen mehu siivilöidään sideharson tai siivilän läpi. Sokeri liuotetaan joukkoon.

Tämän voimamehun voi laittaa jääkaappiin heti käytettäväksi. Voit myös pakastaa sen. Mehu laimennetaan omaan makuun sopivaksi, esimerkiksi suhteessa yksi osa mehua ja viisi osaa vettä.

Tämän voimamehun tekeminen on hyvä kotitalouden työ kotikoulussa ja koko perhe nauttii varmasti itse tehdyn mehun terveellisestä vaikutuksesta. Voimamehun valmistaminen kasvattaa kotikoululaista ymmärtämään, että mehun takana on prosessi, jonka eteen on nähtävä vaivaa. Kun kotikoululainen käsittää, että hän pystyy itse valmistamaan kaupan mehua terveellisemmän mehun, hän kokee voimautumista. Oma VOIMAMEHU on parasta!

Voimauttavia hetkiä kotikouluusi VOIMAMEHUN valmistamisen parissa!