Niittyjen perhosia – Kuhinaa ja värien leikkiä – OPPITUNTI & OPPIMATERIAALIA maksutta

Kotikoululainen on opiskellut perhosia ympäristöopissa Voimauttavassa kotikoulussa. Pääset vierailemaan perhospuisto-LIVE:ssä, osallistumaan opettajan oppitunnille, tekemään hauskan perhosten tunnistus-testin, perhosen elämänvaiheet-tulosteen ja paljon muuta MAKSUTTA!

Niityillä näkee perhosia keväästä syksyyn. Joinakin loppukevään päivinä eteläinen ilmavirtaus saattaa tuoda kaukaisia matkalaisia niityille.

Lukuisat linnut poikasineen saavat ravintonsa perhosten toukista. Monet perhosten toukat ovat erikoistuneet syömään jotain tiettyä ruohokasvia.

VIERAILE HETI PERHOSPUISTOSSA

Ihastu hurmaaviin ja häkellyttävän kauniisiin perhosiin. Tästä pääset suoraan oikeaan perhospuistoon ilmaiselle virtuaaliselle vierailulle. Sinun ei tarvitse matkustaa sinne, vaan voit missä ja milloin vain päästä ihastelemaan upeita perhosia perhospuistossa. Voit liikutella näkymää vapaasti 360 astetta. Suosittelemme katsomista mahdollisimman isolta näytöltä tai TV-ruudusta, jotta näkymä olisi paras mahdollinen.

OPPITUNTI KASVEISTA, PERHOSISTA JA RAVINTOKETJUSTA

Seuraavalla oppitunnilla opettaja opettaa, perhosista ja ravintoketjusta. Kotikoululaisesta tämä oli kiinnostavaa ja hyödyllistä.

TESTI PERHOSISTA

Tässä alla on testi, jonka avulla voit testata ja opiskella Suomen suurimpia päiväperhosia. Klikkaa vain linkkiä ja pääset tekemään testin.

Perhoset-testi

VÄRITÄ  JA TULOSTA PERHOSEN ELÄMÄN KIERTOKULKU

TEHTÄVÄ:

1. Alla olevassa linkissä on tulostettava kuva perhosen elämänvaiheista. Tulosta kuva. Käännä kuvassa olevat englanninkieliset perhosen elämänvaiheet suomeksi ja kirjoita ne suomeksi englanninkielisen vaiheen viereen.

2. Väritä perhosen elämänvaiheet ja liitä ne kotikoulun oppimateriaaliksi vihkoosi tai kansioosi.

Perhosen elämän kiertokulku

KOTIKOULUN KUVATAIDE: VÄRITÄ PERHOSIA

Valitse alla olevista linkeistä perhos-värityskuva, jonka värität. Voit värittää perhosen netissä tai tulostaa sen paperille, jolloin voit värittää sen oikeilla kynillä tai vesiväreillä (jos kotiopettaja antaa ohjeeksi tehdä niin). Katso väritykseen mallia perhosten virallisista kuvista ja lajikuvauksista, josta löydät helposti perhoset aakkosjärjestyksessä: perhosten lajikuvaukset.

Värityskuvat löytyvät tästä alta klikkaamalla perhosen nimeä:

Amiraali

Ritariperhonen

Ohdakeperhonen

Värittämäsi  perhosen kuva sopii hyvin kotikoulun kuvataiteen työksi.

KOTIKOULUN KÄSITYÖ: TAITTELE PERHONEN PAPERISTA

Kotikoulun käsityönä on hauska tehdä paperintaittelutyönä perhonen tai useampia koristamaan kotikoulun kevätjuhlaa ja voimauttavan todistuksen jakotilaisuutta, jonka Voimauttava kotikoulu on laatinut sinun kotikouluasi varten MAKSUTTA.

Innostavia ja inspiroivia opiskelutuokioita perhosten parissa kotikoulussasi!