Hyvää äitienpäivää kallisarvoiset KOTIKOULUÄIDIT!

Kuinka paljon merkitseekään lasten heleä nauru!

Se on salakirjoituksen avain – se sulattaa äidin sydämen.

Lasten ilon näkeminen on  kotikouluäidin päivittäinen etuoikeus.

Kotikouluäitinä saan olla läsnä lapsilleni heidän iloissaan ja suruissaan. Saan jakaa heidän sydämensä.  On etuoikeus saada tuntea omat lapset, kun heidän sydämensä on lähellä sydäntäni. Tunnen heidän ajatuksensa, toiveensa, haaveensa ja huolensa. Juuri tätä jokainen lapsi syvästi tarvitsee ja kaipaa. Nähdyksi tulemisen tarve on jokaisen ihmisen suurin tarve. Jos tälläistä läsnäoloa ei saa omilta vanhemmilta, etsii lapsi sille korvikkeen, joka voi pahimmillaan vahingoittaa lasta.

Vanha sanonta kuuluu:

Missä on ilosi, siellä on aarteesi, missä on aarteesi, siellä on sydämesi.”

Missä on sinun sydämesi? Onko sydämesi kiinnittyneenä lastesi sydämiin? Kannatko heitä sydämessäsi? Minulle äitinä lapset ovat kallein aarteeni ja annan sen näkyä heille. Kerron usein lapsilleni: ”Olen onnellinen tässä juuri nyt sinun kanssasi.”

Se, että rakastava aikuinen on aidosti läsnä lapselle on jotain mikä tavallista koulua käyviltä lapsilta puuttuu. Tavallisessa koulussa opettaja ei rakasta lapsiamme. Kotikouluäidin rakastava läsnäolo on korvaamattoman arvokasta, jotain minkä arvoa ei voi mitata rahassa. Aidosti läsnäoleva kotikouluäiti pysähtyy lapsen ajatusten äärelle. Siitä seuraa, että kotikoululapsista kasvaa läsnäolevia aikuisia, jotka osaavat kuunnella ja pysähtyä hetkessä ja saavat kohtaamisen kallisarvoisen taidon. Taidon, joka on monilta tavallisen koulun kasvatilta kadonnut.

Voimauttava kotikoulu toivottaa:

Ihanaa äitienpäivää kaikille kotikouluäideille

8.5.2022!

Työnne on arvokkainta työtä tässä ajassa!