TEHTÄVIÄ ja OPPIMATERIAALIA Snellmanin päivään 12.5.2022

Hyvää Snellmanin päivää kotikoululaiset! Tämä inspiroiva päivä on upea tilaisuus oppia historiasta ja kulttuurista kotikoulussa. Voit pelata LOISTAVAA oppimispeliä, joka sijoittuu Snellmanin elämään. Löydät sen alla olevasta Snellman-opintokokonaisuudesta, joka on täynnä

OPPIMATERIAALIA MAKSUTTA!

SNELLMANIN KOULUNKÄYNTI
Tiesitkö, että Johan eli Juhana Snellman kävi pienenä kotikoulua? Hän aloitti koulunkäynnin Tukholmassa paikallisen seurakunnan kirkkokoulussa. Vuonna 1813 Juhana jatkoi kuitenkin opiskeluita Kokkolassa kotona yksityisopetuksella.

Äidin kuoltua Juhana oli 8-vuotias, kun hänet lähetettiin tätinsä luokse Ouluun, jatkamaan koulunkäyntiä. Vuoden 1822 Oulun palosta huolimatta, Juhana suoritti ylioppilastutkinnon ja syksyllä hän pääsi Turun yliopistoon opiskelemaan ollessaan vain 16-vuotias.

Turun Yliopistossa Snellman ystävystyi samaan aikaan opiskelevien Johan Ludvig Runebergin ja Elias Lönnrotin kanssa. Turun palon jälkeen 1827 yliopisto siirtyi Helsinkiin ja Snellman jatkoi siellä Filosofian opintojaan ja suoritti filosofian kandidaatin tutkinnon 25-vuotiaana, vuonna 1831.

Kissa
Klikkaa alla olevaa linkkiä ja pääset Snellman-opintokokonaisuuteen, jossa on laadukas oppimispeli ja monipuolista oppimateriaalia kotikouluun: