Kattava oppimateriaalipaketti: KARTTATEHTÄVIÄ Euroopan maat, kaupungit ja joet

Kotikoululainen opiskelee 5. luokan ympäristöopissa kattavasti Euroopan maita valtakunnallisen opetussuunnitelman (OPS 2016) mukaisesti. Euroopan maita käsitellään ympäristöopin ”Pisara 5”-oppikirjassa peräti yhdeksän kappaleen ajan. Sieltä löytyvät seuraavat aiheet, joista löytyy oppimateriaalia MAKSUTTA tästä alta linkkiä klikkaamalla. Lisäämme oppimateriaalia sitä mukaa, kun kotikoululainen opiskelee aihepiiriä kotikoulussa. Näiden oppimateriaalien alapuolelta tästä artikkelista löytyy monipuolinen kattaus innostavia nettitehtäviä, joissa on Euroopan ja Baltian maiden karttoja.

Voimauttava kotikoulu on koonnut tähän alle loistavia nettitehtäviä ja karttaharjoituksia kotikoululaisen tueksi. Tässä on tehtäviä eri taitotasoille ja ne on tarkoitettu 4.-9. luokkalaisille. Valitse omalle taitotasollesi sopivat tehtävät.

EUROOPAN MAAT YLHÄÄLTÄ KUVATTUNA

Näe ja koe Eurooppa lintuperspektiivistä. Tässä on upeasti kuvattu ylhäältä päin Euroopan maita National Geographicin toimesta. Miltä näyttää Skotlannin kasvillisuusalueet tai kaupungit? Ihastu näihin huikeisiin videoihin kotikoulussasi.

Videot Euroopan maista ylhäältä päin

Tehtävä 1 a: EUROOPAN MAAT

Tehtävä 1 b: EUROOPAN MAAT

Tehtävä 2 a: EUROOPAN PÄÄKAUPUNGIT

Tehtävä 2 b: EUROOPAN PÄÄKAUPUNKEJA

Tehtävä 2 c:  EUROOPAN KAUPUNGIT KARTALLE (englanniksi)

Tehtävä 3:  EUROOPAN MAAT KARTTAVISA

(englanniksi)

Tehtävä 4: EUROOPAN MERET

Tehtävä 5: EUROOPAN JOET

Tehtävä 6: EUROOPAN VUORISTOT

Tehtävä 7: BALTIAN MAAT JA KAUPUNGIT

Tehtävä 8: YHDISTÄ EUROOPAN MAAT JA KAUPUNGIT

Voimauttava kotikoulu toivottaa oppimisen iloa!