LOISTAVA IDEA: Luo oma tarina – Puppe-työkalulla kotikoulun englannin tunnilla

Tässä on loistava työkalu oman tarinan luomiseen kotikoulun englannin tunnilla.

Kaikkien rakastama Puppe-kirjoista tuttu koira tarjoaa kauniin ja innostavan työkalun, jossa kotikoululainen pääsee luomaan oman tarinan helposti mukavalla ja osallistavalla tavalla:

• valitse itse tapahtumapaikka
  • lisää siihen lempihahmosi
  • äänitä oma kertomus
  • printtaa tai jaa oma kertomuksesi perheelle ja ystäville

Kotiopettajan kannattaa ensin itse testata työkalua ja varmistaa itselleen eri vaiheiden käyttö, ennen kuin hän antaa kotikoululaisen aloittaa oman tarinan tekemistä. Näin käyttökokemus on paras mahdollinen kotikoululaiselle. Tämä hauska työkalu löytyy seuraavasta osoitteesta:

TARINA-TYÖKALU KOTIKOULUSSAMME

Meillä kotikoulun 2. luokkalainen nautti kovasti oman Puppe-kertomuksen laatimisesta englannin tunnilla. Myös 5. luokkalainen teki innoissaan oman kertomuksen tällä työkalulla. Oli ihana kuunnella, kun molemmat lukivat omat kertomukset koko perheelle.

Nämä omat tarinat printattiin kotikoulun englannin tehtäväosioon näyttötehtäviksi tutkivalle opettajalle. Tottakai tulostimme nämä kotikoululaisten itse tekemät kertomukset omaa käyttöä varten. Näitä suloisia tarinoita on nyt luettu englanniksi niin innokkaasti ja paljon, että lapset osaavat omat tarinat englanniksi ulkoa.

Tämän tarina-työkalun käytöllä oli kotikoululaisia silminnähden voimauttava vaikutus. Voimauttava kotikoulu suosittelee tätä koko perhettä ilahduttavaa tarina-työkalua kotikouluusi!

Innostu oman tarinan luomisesta kotikoulun englannin tunnilla!