ILMAINEN Tähti-ompelutyön ohje ja vaihekuvat kotikoulun käsityöhön

Voimauttavan kotikoulun kotikoululainen ompeli suloisen tähti-koristeen, jossa on tasku pienelle runolle tai tervehdykselle. Tässä on vaihekuvat ja SELKEÄ OHJE kotikouluusi MAKSUTTA!

Tarvikkeet

• Keltaista askarteluhuopaa
  • Keltaista tai valkoista rullarihmaa
  • Silmäneula
  • Nuppineuloja
  • Kangassakset
  • Paperia kaavaa varten

Kotikoululainen piirsi viivottimen avulla  tasasivuisen kolmion tavalliselle piirustuspaperille. Kolmion sivun pituus oli 8 cm. Hän leikkasi kaavan irti ja kiinnitti sen nuppineuloilla huopaan. Hän leikkasi irti neljä samankokoista kolmiota.

Hän kiinniti kaksi kolmiota toisiinsa nuppineuloilla.

Tämän jälkeen hän ompeli palat yhteen haavapistoilla. Haavapistoissa jokainen pisto ommellaan sisäsyrjältä ulospäin, kuten alla olevasta kuvasta käy ilmi. Näistä pistoista tulee kaunis poimumainen reuna.

Sitten kotikoululainen ompeli yhteen kaksi kolmiota tähden muotoon, ja jätti yhdelle sivulle taskun, johon mahtuu runo.

Kotikoululainen sai äidinkielen tehtäväksi kirjoittaa tähti-aiheisen runon, jonka voi panna tähden sisälle ihanaksi yllätykseksi lahjan saajalle.

Tämä tehtävän tavoitteena oli kiinnittää huomiota

• tavutukseen
  • kaksoiskonsonanttien kirjoittamiseen
  • käsialan siisteyteen

Tavurajoja syntyi kapealle paperiliuskalle luontevasti. Tästä alta näet kotikoululaisen kirjoittaman Tähti-nimisen runon.

Kotikoululainen rullasi runon.

Hän sujautti runon tähden sisällä olevaan taskuun.

Valmis Tähti-koriste ripustettiin ikkunaan ilahduttamaan koko perhettä.

Innostavia hetkiä kotikoulun käsityön parissa! Olisi ihana kuulla mitä te olette tehneet kotikoulun käsitöissä?