Opettele perhesanoja englanniksi ja suomeksi PARHAAT TEHTÄVÄT JA ILMAISET NETTIPELIT

Voimauttavassa kotikoulussa on tällä viikolla opeteltu perhesanoja englanniksi ja suomeksi yhdessä koko perheen voimin.  Se on kotikoulun kauneus, että koko perhe nauttii yhdessä oppimisesta ja luo hauskoja muistoja. Nappaa tästä parhaat ideat, ILMAISET tehtävät ja nettipelit kotikouluusi! Tässä alla on ILMAISTA OPPIMATERIAALIA alakouluikäisille!

MITEN KOKO PERHE OPPII YHDESSÄ PERHESANOJA KOTIKOULUSSA?

Aloitimme Voimauttavassa kotikoulussa perhesanojen opiskelun vauhdikkaasti lämmittelyllä, josta koko perhe innostui. Kotikoulussa tanssittiin vauvasta vaariin ja nautittiin tästä perhesanoja opettavasta baby shark-laulusta ja tanssista. Tässä laulussa on hauskat liikkeet, jotka auttavat perhesanojen mieleenpainumista ilon ja kehonliikkeiden kautta. Liikkeet ovat niin tarttuvat, että kolmevuotiaskin omaksui ne helposti ja lauloi laulua iloiseen ääneen. Baby shark-laulu on todella motivoiva! Opettele sinäkin perhesanoja englanniksi tämän hauskan baby shark-videon avulla:

MITEN ESIKOULULAINEN OPETTELEE PERHESANOJA KOTIKOULUSSA?

Esikoululainen on opetellut perhesanoja monipuolisesti hauskoilla tavoilla kotikoulussamme. Ensinnäkin hän piirsi kuvan perheestä ja kirjoitti kunkin henkilön alle perheenjäsentä kuvaavan sanan (äiti, isä, sisko jne.).

Lisäksi esikoululainen harjoitteli alla olevien tehtävien avulla perhesanojen muodostamista yksittäisistä kirjaimista suomeksi. Tehtävä on selkeä ja se toimii helposti. Se on myös hyvä tehtävä ekaluokkalaiselle.

MITEN SISARUKSET OPETTELEVAT YHDESSÄ PERHESANOJA JA RAKENTAVAT PERHEYHTEYTTÄ?

Esikoululainen ja kotikoululainen piirsivät tusseilla pahville kirkkailla väreille kaikki oman perheen jäsenet vähän isomman kokoisena. Nämä leikattiin irti. Niistä tuli upeat nukketeatteri-nuket, joiden takapuolelle, alareunaan liimattiin pahvisuikaleet ikäänkuin kepeiksi, joista niitä voi pitää kiinni.

Nämä pahvihahmot olivat hurjan hauskan näköisiä ja innoittivat esikoululaisen ja kotikoululaisen pitämään meille nukketeatteri-esityksen  kotikoulussa. Nukketeatterin puitteet syntyivät helposti ja nopeasti; kaksi keittiön tuolia asetettiin vierekkäin ja niiden väliin viritettiin torkkupeitto. Torkkupeiton takana esikoululainen ja kotikoululainen liikuttelivat paperinukkeja ja improvisoivat nukketeatteria. Lopullinen esitys pidettiin olohuoneessa, johon kutsuttiin yleisöksi koko perhe istumaan. Nukketeatteri oli yllätyslahja vanhemman syntymäpäivänä. Se oli todellinen yllätys, sillä päivänsankari nauroi kyyneleet silmissä lystikkäälle nukketeatterille, jossa hän oli pääosissa.

Lasten rakkaudella valmistama nukketeatteri-esitys vahvisti ihanalla tavalla perheyhteyttä ja loi iloisen ja rakkaudellisen ilmapiirin, joka kruunasi koko syntymäpäiväjuhlan.

MITEN PERHESANOJA OPISKELLAAN ENGLANNIKSI KOTIKOULUSSA?

Kotikoululainen on opetellut englanniksi perhesanoja monipuolisten tehtävien ja nettipelien avulla. Lisäksi kotikoululaisen englannin kirjassa käsiteltiin perhe-aihetta kahden kappaleen ajan. Hän opetteli perhesanoja englanniksi alla olevien ILMAISTEN nettipelien avulla. Voit valita pelin taitotasosi mukaan:

1.-3.lk

Perhesanoja nettipeli (1.-4.lk)

Perhesanoja nettipeli (5.-9.lk)

Pelin jälkeen kotikoululainen harjoitteli perhesanoja omistusmuodon kanssa  (esimerkiksi minun äitini, minun isäni jne.) tämän alla olevan parien yhdistämistehtävän kautta. Tehtävä oli hauska ja auttoi painamaan sanoja hyvin mieleen. Sinäkin pääset pelaamaan nettipeliä tästä alta:

Tällainen pelillistäminen motivoi kotikoululaista englannin sanojen oppimiseen ja harjoittamiseen. Pelien jälkeen kotikoululainen pääsi kirjoittamaan perhesanoja näiden selkeiden englannin opettajan laatimien nettitehtävien avulla:

Kirjoita perhesanoja-nettitehtävä 1

Kirjoita perhesanoja-nettitehtävä 2

Kirjoita perhesanoja-nettitehtävä 3

Kotikoulu on paras vaihtoehto perheellesi!

Hauskoja ja opettavaisia hetkiä englannin opiskelun parissa! Toivottavasti nämä ilmaiset oppimateriaalit auttoivat sinua! Miten te olette opetelleet perhesanoja, suomea tai englantia perheen kanssa?