ILMAINEN keppihevosen ohje

Oman ensimmäisen kepparin teko oli niin ihanaa ja siitä tuli niin RAKAS, että haluamme jakaa helpot ja toimivat KEPPARIOHJEET

LILMAISEKSI !

Näin teet kolmipalaisen kepparin kotikoulun käsityönä:

Helpoin kangas ommella on fleece ja sitä kotikoululainenkin käytti.

1. Piirsimme vapaalla kädellä hevosen pään sivuprofiilin kaavan sekä kaavan sivukappaleiden väliin tulevaa suoraa noin 7 cm leveää ja koko pään ympärysmitan pituista keskiosaa varten.

2. Kotikoululainen kiinnitti kaavat kankaan nurjalle puolelle nuppineuloilla. Hän leikkasi kaksi sivuprofiilia sekä niiden väliin tulevan kappaleen irti kankaasta. Jos haluat avonaisen suun, leikkaa kankaaseen (molempiin sivuprofiileihin) viilto suun kohdalle.

3. Kotikoululainen kiinnitti kappaleet toisiinsa nuppineuloilla niin, että kankaan nurja puoli jäi päällimmäiseksi.

4. Kotikoululainen ompeli palaset kiinni toisiinsa käsin kaksinkertaisella langalla, mutta hän jätti kaulaosan auki.

5. Hän käänsi kepparin oikein päin ja täytti sen vanulla.

6. Tämän jälkeen hän teki korvat. Hän kiinnitti kaavan nuppineuloilla kankaaseen ja leikkasi palat irti.

7. Koululainen ompeli korvat ja jätti alareunan auki. Korvat hän kiinnitti ompelemalla kaksinkertaisella langalla kepparin päähän.

8. Harjan tekoa varten tarvitaan lankaa, sakset ja esimerkiksi DVD-kotelo tai kirja, riippuen siitä minkä pituisen harjan haluat hevosellesi. Lanka kieritetään kotelon päälle ja leikataan lopuksi yhdestä sivusta poikki. Tämä lanka oli kolmisäikeistä ja säikeet purettiin auki leikkaamisen jälkeen. Näin harjalangasta tuli kiharaista.

9. Seuraavana kotikoululainen pujotti langansäikeen neulaan ja ompeli langan kiinni keskikappaleeseen. Kannattaa huomioida haluatko jättää korvien taakse tyhjää tilaa, johon niskahihna asettuu paremmin. Sitten asetellaan harja niin, että pätkä on samanmittainen molemmilta puolilta ja solmitaan umpisolmulle.

10. Otsaharja ommellaan keppihevosen korvien väliin ja solmitaan samalla tekniikalla kuin muukin hevosen harja.

11. Kotikoululainen suunnitteli ja piirsi itse silmät ja sieraimet keppihevoselle.

12. Silmät ja sieraimet tehtiin mustasta askarteluhuovasta ja valon pilkahdus valkoisesta.

13. Hevosen silmät ja sieraimet hän liimasi kiinni keppihevosen päähän.

Tutustu alla olevista linkeistä muihin KÄSITÖIHIN kotikoulussamme:

Lue tästä miksi valitsimme kotikoulun

Toivottavasti sait uusia IDEOITA kotikoulusi käsityötunneille!