Suomen maisema-alueet – OPPIMATERIAALIA maksutta

Opetussuunnitelma (OPS 2016) sisältää Suomen maisematyyppien ja luonnonpiirteiden opiskelua kaikilla vuosiluokilla. Tässä alla on innostavaa oppimateriaalia, jota voit käyttää oman taitotasosi mukaisesti MAKSUTTA. Katso mitä oppimateriaaleja Voimauttava kotikoulu on käyttänyt.

SUOMEN MAISEMA-ALUEET KARTALLA

Suomi on pitkä maa. Matkaa etelästä pohjoiseen kertyy yli tuhat kilometriä. Pitkän matkan aikana maisema muuttuu paljon. Etelä-Suomen tasaiset näkymät muuttuvat Keski-Suomessa kumpuilevaksi järvimaisemaksi. Pohjoisessa näkyvät jylhät tunturit. Näet tästä alta, kun opettaja opettaa sinulle Suomen päämaisema-alueet.

ERILLISET OPPITUNNIT SUOMEN MAISEMA-ALUEISTA

Suomen luonto on vaihteleva ja monimuotoinen. Mitä kertoisit Suomesta ulkomaalaiselle? Missä Suomen kaupungeissa olet vieraillut? Alla olevilla opetuvideoilla opettaja opettaa Suomen maisema-alueista. Voit käyttää näitä videoita vapaasti opiskelusi apuna.

Etelä-Suomi

Saaristo-Suomi

Järvi-Suomi

Vaara-Suomi

Pohjanmaa

Lappi

BONUSVINKKI: Missä ja miten revontulet syntyvät?

TEHTÄVIÄ SUOMEN MAISEMA-ALUEISTA

Tässä alla on monipuolisia tehtäviä Suomen maisema-alueista ja Suomesta.

Raahaustehtävä Suomen alueista ja maisemista.

Seuraavassa on monivalinta-tehtävä Suomi-aiheesta.

Tässä on hauska Suomi-tietovisa.

Toivottavasti sait uusia ideoita ja tukea opiskeluun kotikoulussa!