Maksuttomat oppikirjat kuuluvat KAIKILLE kotikoululaisille – PARHAAT VINKIT NIIDEN SAAMISEKSI

On kyllä mahtavaa, että MAKSUTTOMAT OPPIKIRJAT ovat jokaisen kotikoululaisen perusoikeus! Lue alta parhaat vinkit ja kuinka me saimme maksuttomat oppikirjat kahdelle kotikoululaisellemme jatkossa Voimauttavassa kotikoulussa!

Kannattaa huolehtia, että tekin saatte kunnastanne kotikoululaisille maksuttomat oppikirjat. Me kysyimme kuntamme  hyvinvointijohtajalta sähköpostilla, että milloin saamme maksuttomat oppikirjat kahdelle kotikoululaisellemme. Hyvinvointijohtaja delegoi asian koulutusjohtajalle, joka vastasi meille suoralla lainauksella opetushallituksen sivuilta, jossa sanottiin, että kunnalla ei ole velvollisuutta antaa maksuttomia oppimateriaaleja kotikoululaisille.

Koulutusjohtajan käyttämä suora lainaus opetushallituksen nettisivuilta oli pitkä, mutta kannattaa huomioida, että viranomaistoiminnan tulee perustua lakiin, ei viranomaisen antamaan informaatioon, joka saattaa olla oikeaa tai virheellistä. Suomen perustuslain mukaan oppimateriaalit ovat maksuttomia kotikoululaisille siinä missä tavallista koulua käyvillekin, koska perusopetus on maksutonta kaikille.

Vastasimme sähköpostilla koulutuspäällikölle seuraavasti: ”Pyydämme saada kirjallisen päätöksen oppikirjojen maksullisuudesta valitusosoituksin.” Tämän jälkeen kolmas henkilö, koulutussihteeri, laittoi sähköpostia, jossa hän ilmoitti, että oppikirjat ovat maksuttomia kotikoululaisillemme ja että kirjalliset päätökset tästä on lähetetty postissa.

Huolehdi sinäkin oikeuksistasi saada maksuttomat oppikirjat kotikouluusi! Ei kannata tyytyä ensimmäiseen vastaukseen, vaan jatka sinnikkäästi, jotta saatte sen mikä kuuluu jokaiselle kotikoululaiselle Suomessa!

Pohditko kotikoulun aloitusta tässä on Kotikoulun aloitus-opas sinulle.

Toivottavasti tästä jutusta oli sinulle hyötyä!