Näin voit aloittaa kotikoulun voimauttavalla tavalla ILMAISTA MATERIAALIA

Jos haluat aloittaa kotikoulusi vahvasti ja luoda hyvän ilmapiirin ja yhteishengen kotikouluusi, suosittelen seuraavaa aloitustapaa, jonka olemme kokeneet toimivaksi omassa kotikoulussamme.

Jokainen kotikoulu saa vapaasti päättää milloin aloittaa lukuvuoden. Monella kotikoulu pyörähtää käyntiin vasta syyskuun alussa, kuten ennen 70-lukua oli valtion kouluissakin tapana. Tällä tavoin ihanat elokuun helteet eivät mene ohi kotikoululaisilta. Kotikoulua voi pitää myös kesällä, koska meillä on vapaus valita, vapaus, joka niiltä puuttuu, jotka pakotetaan elokuussa  kauneimman kesän keskellä istumaan betonilaatikon sisälle.

Kotikoulun aloitukseen kannattaa käyttää Voimauttavan kotikoulun laatimaa ilmaista materiaalia, jonka avulla pystyt luomaan:

• Hyvän yhteishengen
  • Vahvistamaan kotikoululaisen itsetuntoa ja  tervettä minäkuvaa
  • Kasvattamaan kotikoulussa olevien sisarusten myönteistä asennetta toinen toisiaan kohtaan
  • Saat kotikoululaiset tiedostamaan vastuunsa omasta käytöksestä ja kohtelemaan sisaruksia ja vanhempia arvostavasti, kunnioittavasti ja hyvin

Samalla olemme laatineet yhteisesti perussäännöt kotikouluumme ja kirjoittaneet ne seinälle kotikouluarjen sujuvoittamiseksi.

Tämän alla olevan materiaalin voi sisällyttää joko yhteiskuntaopin tai uskonnon oppiaineisiin vuosiluokasta riippuen.

Tässä on ”Voimauttavat sanat” materiaali ja ”Ystävyyden taidot”-tehtävämoniste, jotka ovat sinun käytettävissäsi ILMAISEKSI:

Voimauttavat sanat-kortit

Ystävyyden taidot-tehtävämoniste

Voimauttava kotikoulu toivottaa intoa opintoihin!