Kotikoulun ystävänpäivä – ilmainen YSTÄVYYDEN TAIDOT-oppimateriaali

Voimauttava kotikoulu jakaa ILMAISTA OPPIMATERIAALIA koko ystävänpäivä-viikon ajan.Tässä alla on Ystävyyden taidot-tehtävä, jonka avulla kotikoululainen voi arvioida omia ystävyyden taitojaan ja oppia tiedostamaan niitä. Nappaa tästä alta ILMAINEN OPPIMATERIAALI itsellesi!

YSTÄVYYDEN TAIDOT

Ystävyystaitoja tarvitaan sekä uusien ihmissuhteiden solmimisessa että vanhojen ystävyyssuhteiden ylläpitämisessä. Kotikoululaisten on hyvä tiedostaa, miten he voivat olla hyviä ystäviä arvostamalla ja ottamalla toisia huomioon.

Ihmissuhdetaidoissa on mahdollista kasvaa ja kehittyä. Ystävyydessä läsnäolo on tärkeää erityisesti silloin, kun toinen sitä tarvitsee. Läsnäoloa tarvitaan molemminpuolin. Myös huomioiminen ja ilahduttaminen ovat tärkeitä. Yhdessä vietetty aika on parasta toisen huomioimista. Havainnoimalla, mitkä ovat ystävän aidon innostuksen lähteitä, löydät sopivat huomioimisen keinot. Pienetkin huomionosoitukset ilahduttavat!

Tässä alla on Ystävyyden taidot-tehtävä, jonka avulla kotikoululainen voi arvioida omia ystävyyden taitojaan ja oppia tiedostamaan niitä. Moniste sopii keskustelun pohjaksi. Nappaa tästä alta ILMAINEN OPPIMATERIAALI kotikouluusi!

Klikkaa linkkiä opettajan ohjeiden jälkeen niin pääset tulostamaan tai tallentamaan ILMAISEN oppimateriaalin:

Ohjeet opettajalle:

• Pienemmille (esikoulu ja 1.lk): Lue harjoitusmonisteessa olevat ohjeet ja jos lapsi ei osaa vielä kirjoittaa pyydä häntä piirtämään samat asiat.
  • Isommille (2.-9.lk): Pyydä kotikoululaisia toimimaan kirjallisten ohjeiden mukaan. Kun tehtävä on valmis pura vastaukset keskustellen kotikoululaisten kanssa.

Ystävyyden taidot

YSTÄVYYDEN TAITOJA ENGLANNIKSI

Tämä ylläoleva Ystävyyden taidot-harjoitusmoniste toimii hyvänä lämmittelijänä alla olevalle opetustuokiolle, jossa opettaja kertoo englanniksi kuinka ollaan hyviä ystäviä. How to be a good friend? – opetusvideo sopii 4.-6.luokkalaisille ja sitä on helppo seurata.

TEHTÄVÄ: Suomenna omin sanoin opetusvideolla esitetyt hyvän ystävän ominaisuudet. Käytä apuna sanakirjaa, jos tarvitset www.sanakirja.fi

Käy tarkistamassa ihanat ystävänpäivä-aiheiset oppimateriaalit, jotka Voimauttava kotikoulu on jakanut ILMAISEKSI  tällä viikolla. Ihania ystävänpäivä tehtäviä sinulle:

Ihanaa ystävänpäivä-viikkoa! Muistathan käydä hakemassa JOKA PÄIVÄ uuden ilmaisen ystävänpäivää varten laatimamme oppimateriaalin Voimauttava kotikoulu-blogista!