Kotikoulun ystävänpäivä – ITSEARVIOINTITYÖKALU ystävyystaidoista ILMAISEKSI

Voimauttava kotikoulu juhlii kanssasi ystävänpäivää ja jakaa ILMAISTA OPPIMATERIAALIA joka päivä tämän ystävänpäivä-viikon ajan. Tässä alla on laatimamme YSTÄVYYSTAITOJEN ITSEARVIOINTi-LOMAKE sinulle ilmaiseksi.

Tämä lomake on HYVÄ TYÖKALU kotikoulussa ja perheen arjessa. Sitä kannattaa käyttää toistuvasti kotikoululaisilla omien vuorovaikutustaitojen tiedostamiseen ja itsearviointiin. Nappaa tämä ILMAINEN OPPIMATERIAALI itsellesi !

YSTÄVYYSTAITOJEN TÄRKEYS

Ystävyys on yksi arvokkaimmista asioista koko maailmassa. Usein läheisin ja rakkain ystävä on oma sisko tai veli. Ystäviä ja kavereita tarvitaan jakamaan elämään liittyviä iloja ja suruja. Kotikouluperheessä jokainen jäsen on arvokas ja tärkeä voimavara. Siksi perheyhteyden ja sisarusten välisten ystävyyssuhteiden vaaliminen on keskeisellä sijalla. Voit tukea lastesi sisarussuhteita tämän ihanan tehtävän avulla. Lataa ja tulosta se tästä alta:

7 tapaa rakastaa sisaruksiasi

Ihmissuhteet ovat elämän kantava voima. Myös silloin, kun asiat painavat mieltä. Ihmissuhteet ovat tärkeitä sen takia, että niissä opitaan muun muassa tuntemaan itseä ja toista, luottamaan toisiin ihmisiin, viihtymään yhdessä, purkamaan tunteita ja ilmaisemaan mielipiteitä.

Tiedäthän, että jokaisella on näissä taidoissa mahdollista kasvaa ja kehittyä. Tässä  ohjeiden alla on Voimauttavan kotikoulun laatima ILMAINEN ystävyystaitojen itsearviointi-lomake.

Ohjeet opettajalle:

• Pyydä kotikoululaisia täyttämään ystävyystaitojen itsearviointi-lomake.
  • Kun lomake on täynnä, keskustelkaa vastauksista ja pohtikaa miten kutakin ystävyystaitoa voisi kehittää.
  • Miettikää yhdessä mitä muita ystävyystaitoja on tärkeä opetella ?

Ystävyystaitojen itsearviointi-TYÖKALU

YSTÄVYYSTAITOJA ENGLANNIKSI

Tässä alla on opetusvideoita ystävyystaidoista englanniksi. Se sopii  alakouluikäisille (3.-6. lk).

TEHTÄVÄ:

1. Pyydä kotikoululaista poimimaan ystävyystaitoja englanniksi alla olevalta videolta.
  2. Pyydä oppilasta pysäyttämään video jokaisen ystävyystaidon kohdalla ja kirjoittamaan taito rauhassa ylös englanniksi.
  3. Videon jälkeen pyydä kotikoululaista kääntämään ystävyyden taidot suomeksi vapaasti omin sanoin.
  4. Tämän jälkeen kotikoululainen voi kertoa mitä ystävyyden taitoja hän löysi.

Friendship skills 1

Käy tarkistamassa ihanat ystävänpäivä-aiheiset oppimateriaalit, jotka Voimauttava kotikoulu on jakanut ILMAISEKSI  tällä viikolla. Ihania ystävänpäivä tehtäviä sinulle:

Ihanaa ystävänpäivä-viikkoa! Muistathan käydä hakemassa JOKA PÄIVÄ uuden ilmaisen ystävänpäivää varten laatimamme oppimateriaalin Voimauttava kotikoulu-blogista!