Hauskaa ympäristöoppia kotikoulussa: tutki lumijälkiä-ILMAISTA OPPIMATERIAALIA, ILMAINEN SIMULAATTORI

Voimauttavassa kotikoulussa on nautittu valkeiden hankien tarjoamista riemuista. Valkeat hanget paljastavat monenlaisten kulkijoiden jälkiä, joita kotikoululaiset ovat innokkaasti tutkineet. ILMAINEN SIMULAATTORI ja ILMAISTA OPPIMATERIAALIA kotikouluusi!

Liikunta, ympäristöoppi ja kuvataide integroituivat mielekkääksi monialaiseksi oppimiskokonaisuudeksi, kun kotikoululainen lähti kameran kanssa metsään tutkimaan eläinten lumijälkiä eräsuksilla hiihtäen.

ERÄSUKSILLA LUMIJÄLKIÄ TUTKIMASSA

Seuraavassa on kuvattu tämän monialaisen oppimiskokonaisuuden eri osia oppiaineittain hiihtoretken aikana.

LIIKUNNAN OSIO

• Uusien välineiden käyttö: eräsukset
  • Hiihtäminen hangessa kahden tunnin ajan

YMPÄRISTÖOPIN OSIO

• SÄÄ: säänmukaisten varusteiden ja vaatteiden käyttö. Sään havainnointi ja lumen koostumuksen tutkiminen.
  • VEDEN OLOMUODOT: veden olomuotojen tutkiminen virtuaalisen simulaattorin avulla.
  • METSÄ: talvisen metsäympäristön tutkiminen
  • LUMIJÄLJET: eläinten jälkien etsiminen, tutkiminen ja tunnistaminen lumijälkioppaiden avulla

Tässä alla on hyvää oppimateriaalia lumijälkien tunnistamiseen, jota sinäkin voit käyttää kotikoulussasi ILMAISEKSI. Klikkaa alla olevaa linkkiä ja pääset opettelemaan lumijälkien tunnistamista saman oppimateriaalin avulla kuin mekin:

Jäniksen jäljet

Kärpän ja lumikon jäljet

Voimauttava kotikoulu toivottaa iloa oppimiseen!