Kotikoulun musiikki-oppimateriaalia ja parhaat tehtävät, NETTI-PIANO

Musiikin opiskelu kotikoulussa on hauskaa ja innostavaa! Tässä on kotikouluun hyvää oppimateriaalia musiikin tunneille: ILMAINEN soittimet-nettipeli, virtuaalinen piano, joka opettaa soittamaan ja tehtävätulosteita.

Ensimmäisestä linkistä löytyvä Soittimet-nettipeli soittimien tunnistamiseksi oli esikoululaisen suosikki (valitse kohta 2 Tunnista soitin). Hän halusi pelata sitä niin monta kertaa peräkkäin, että oppi tunnistamaan eri soittimet äänen perusteella. Toisessa linkissä kotikoululainen voi kuunnella erilaisia soittimia kauniisti soitettuna.

Opettele tällä virtuaalisella pianolla oikean ja vasemman käden nuotteja alla olevien selkeiden tulosteiden avulla. Piano löytyy kolmannesta linkistä tästä alta.

Kun olet opetellut nuotteja, tee alla oleva ILMAINEN tehtävämoniste, käytä rinnalla APUNA yllä olevia monisteita:

Tai piirrä kotiopettajan sanelun perusteella nuotti (esim. C, F, A) oikeaan kohtaan nuottiviivastolle:

Opettele soittamaan kappale. Tässä alla on piano, jonka yläpuolelle voit vaihtaa kappaleiden nuotteja.

Tutustu säveltäjään ja tee tehtäviä:

Toivottavasti sait uusia ideoita kotikoulun musiikin tunneille. Musiikin opiskelussa voi tehdä kaikenlaista kivaa. Mitä te olette tehneet musiikin tunneilla kotikoulussa? Olisi ihana kuulla sinusta ja jakaa ideoita kanssasi?