Helmiä kotikouluusi 1/5: Louvren taideaarteita-opintokokonaisuus MAKSUTTA

Tässä blogi-sarjassa nostamme esille Voimauttavan kotikoulun helmiä. Esittelemme suosituimpia juttuja ja hyödyllisimpiä opintokokonaisuuksia, joista kotikouluperheiltä on tullut eniten hyvää palautetta ja kiitosta. Tässä jutussa esitellään ”Uppoudu Louvren taideaarteisiin kotikoulussa” opintokokonaisuus, jonka saat nyt MAKSUTTA käyttöösi. Oppimisen keskiössä on aina lapsen luontainen uteliaisuus ja oppimisen ilo!

Koska Voimauttavassa kotikoulussa me uskomme siihen, että jokaisella lapsella on oikeus laadukkaisiin oppimateriaaleihin, tarjoamme Louvren taideaarteita käsittelevän opintokokonaisuuden sinulle MAKSUTTA kotikouluusi. Haluamme innostaa kotikoululaisia uuden oppimiseen tämän  innostavan opintokokonaisuuden kautta.

Tänä keväänä ajankohtaiseksi aiheeksi mediassa on noussut upeat Louvren taideaarteet, jotka ovat ilmaiseksi kaikkien käytössä. Voimauttava kotikoulukin on aiemmin julkaissut ”Uppoudu Louvren taideaarteisiin kotikoulussa”-opintokokonaisuuden, joka pohjautuu näihin ilmaisiin taideteoksiin maailman suurimmassa taidemuseossa Louvressa.

ASIANTUNTIJAN LAATIMA OPINTOKOKONAISUUS KOTIKOULUUSI

Hyödynnä MAKSUTTA tämä laadukas opintokokonaisuus, joka tarjoaa innostavia tehtäviä kotikoulun kuvataiteen ja historian tunneille, oppimateriaaleina maailman kuuluisimman taidemuseon Louvren aarteet. Tarjoa parasta kotikoululaisellesi!

Opintokokonaisuuden on laatinut pedagogiikan ammattilainen ja kotikoulu-asiantuntija Maaret.  Tämä Louvren taideaarteita käsittelevä opintokokonaisuus on suunniteltu kaikenikäisille niin, että jokainen oppilas voi tehdä tehtäviä omalla taitotasollaan kotikoulussa. Eri ikäiset sisarukset saavat opiskella rinnakkain (jos kotiopettajalle sopii) ja näin kotiopettaja saa pidettyä kotikoululaisille yhteisiä oppitunteja. Tämä vahvistaa ihanasti yhteenkuuluvuuden tunnetta, sillä sisarukset opiskelevat rinnakkain toinen toistaan innostaen ja kannustaen.

Ennen kaikkea tämä opintokokonaisuus pitää kotikoulusi yksinkertaisena. Kotiopettajan ei tarvitse suunnitella erillisiä oppitunteja tai hankkia oppimateriaaleja jokaiselle kotikoululaiselle erikseen. Tämä opintokokonaisuus tuo suuren helpotuksen kotiopettajalle, jolla on useampia lapsia kotikoulussa.

KOKONAISVALTAINEN OPPIMINEN INNOSTAA

Louvren taideaarteita käsittelevä opintokokonaisuus tukee holistista/kokonaisvaltaista oppimista, sillä se sisältää kuvataidetta, historiaa, äidinkieltä ja kirjallisuutta. Meillä kotikoulu on rakennettu KOTIKOULULAISEN OMASTA TOIVEESTA niin, että kotikoululainen saa laajan kuvan Louvren taideaarteiden aihepiiristä historian, kuvataiteen, matematiikan, äidinkielen ja kirjallisuuden kautta.

Esimerkiksi äidinkielen ja kirjallisuuden tunneilla kotikoululainen lukee samaan aikaan kirjoja, jotka sijoittuvat historialliseen aikakauteen, jolloin Louvre oli hallinnon keskuksena, kuten Frederick Marryattin kirja ”Uuden metsän lapset”. Tai kirjoja, joissa viitataan Louvren taideaarteisiin, kuten L. M. Alcottin kirja ”Viime vuotiset ystävämme”, jossa ”Pikku Naisista” tuttu Amy matkustaa Pariisiin maalaamaan.

Lisäksi kotikoululainen tutkii innoissaan mitä oman maan historiassa tapahtui Barokin ja Renesanssin taiteen aikaan. Tätä hän on tutkinut esimerkiksi Mikael Agricolaa käsittelevän opintokokonaisuuden avulla.

Tämä kokonaisvaltaisuus näkyy myös musiikin opiskelussa siten, että viulunopettaja on valinnut barokin ja renesanssin ajan kappaleita kotikoululaiselle. Esimerkkinä kappale Gavotte, jonka on säveltävyt Jean-Baptiste Lully. Kotikoululaista inspiroi  soittamaan se kiehtova ajatus, että Lully vietti suurimman osan elämästään työskennellen Ludvig XIV:n hovissa Ranskassa.

Kotikoululainen onkin ollut todella motivoitunut kokonaisvaltaisesta oppimisesta kotikoulussa. Vanhemman näkökulmasta on ollut ihanaa seurata sitä oppimisen iloa ja keveyttä, jolla kaikki oppiminen tapahtuu!

OPPIMISEN ILOA KOTIKOULUPERHEILLE

Olemme saaneet tästä opintokokonaisuudesta paljon hyvää palautetta kotikoululaisilta ja heidän perheiltään. Moni kotikouluperhe on tämän kautta oivaltanut kotikoulun kauneuden – sen, että koko perhe saa iloa yhteisestä oppimisesta. Tämä opintokokonaisuus on rakennettu motivoimaan ja innostamaan kotikoululaista uuden oppimiseen ja tutkivaan oppijuuteen. Vanhempina me rakastamme oppimista lastemme rinnalla ja olemmekin halunneet tarjota tämän ilon jokaiselle kotikouluperheelle tämän opintokokonaisuuden kautta!

Annathan meille palautetta tästä opintokokonaisuudesta, jotta pystymme palvelemaan sinua ja perhettäsi paremmin. Saat opintokokonaisuuden käyttöösi tästä alta. Innostavia hetkiä taiteen ja historian opiskelun parissa!

Louvren taideaarteisiin voi uppoutua nyt kotikoulussa – Innostava opintokokonaisuus kaikenikäisille