Kevään muuttolintuja – NELJÄ OPPITUNTIA & OPPIMATERIAALIA ilmaiseksi

Tule mukaan MAKSUTTA ympäristöopin tunneille silloin kun aikatauluusi sopii. Oikea opettaja opettaa pihapiirin muuttolinnuista ja lintujen parinvalinnasta sekä pesäpuuhista oppitunti-videoilla. Nappaa lisäksi ILMAISTA ja laadukasta oppimateriaalia lintujen ja kevään opiskeluun!

Voimauttavassa kotikoulussa opiskellaan parhaillaan kevään muuttolintuja. Löydät tästä alta Voimauttavan kotikoulun laatimia motivoivia tehtäviä autenttisista oppimateriaaleista. Lisäksi pääset heti osallistumaan alla oleville ympäristöopin oppitunneille tai voit tehdä muuttolintu-aiheisen testin.

LÄMMITTELYLAULU

Hyvänä lämmittelijänä muuttolintu-aiheeseen toimii tämä suloinen lapsen laulama laulu: ”Talitintti maaliskuulla”, jossa laulun sanat ovat karaokena näkyvillä. Kotikoululainen voi laulaa vaivatta mukana.

Tiesitkö, että osa talitinteista muuttaa ja osa ei? Saimme kuulla tämän hämmästyttävän tiedon Yle-radio ykkösen Luontoillasta.

OPPITUNTI MUUTTOLINNUISTA

Seuraavassa on hyvä oppitunti, joka käsittelee aihetta ”Pihapiirin muuttolintuja”. Joka kevät miljoonia lintuja lentää etelästä pohjoiseen.

OPPITUNTI LINTUJEN PARINVALINNASTA

OPPITUNTI LINNUISTA PELLOILLA JA PIENTAREILLA

OPPITUNTI SIIPIEN SUHINAA, RÄPYLÖIDEN ROISKETTA

VIRTUAALINEN LUONTORETKI

Tällä hauskalla luontoretkellä pääset osallistumaan ja valitsemaan mitä lintuja näet. Klikkaa vain alla olevaa linkkiä, niin pääset luontoretkelle.

Luontoretki

ILMAISTA OPPIMATERIAALIA LINTU- JA KEVÄT-AIHEISTA

Tästä alta löydät tehtäviä kotikoulusi ympäristöopin ja biologian tunneille. Pääset tutkivan oppimisen kautta lähemmäksi lintujen elämää kuin koskaan aiemmin.

Koe elämää linnunpesän sisällä-innostavia tehtäviä, lintuvisa ja LIVE-KAMEROITA

Kevään merkkejä tutkimassa – kevätbongaus BINGO, live-lähetyksiä ja lauluja

OPETTELE SUOMALAISIA LINTUJA

Innostuitko linnuista?

Opettele suomalaisia lintuja seuraavien videoiden avulla. Ensimmäisellä videolla esitellään 1-10 suomalaista lintua. Toisella videolla esitellään linnut 11-20. Kolmannella videolla on linnut 21-30. Kotikoululainen voi katsoa yhden videon kerrallaan per oppitunti. Jos hän oikein innostuu voi toki tutustua kaikkiin näistä. Ja lisääkin löytyy aina 100 asti.

Tehtävä videon katselun ajaksi:

Vastaa alla oleviin kysymyksiin.

• Mitkä videolla näkemistäsi linnuista ovat sinulle jo ennestään tuttuja?
  • Mitkä niistä ovat muuttolintuja?

Toivottavasti tästä on iloa ja hyötyä kotikoulussasi!

BONUKSENA:

TESTAA TUNNISTATKO YLEISIMMÄT MUUTTOLINNUT